شریعتی نیاسر گفت: آیین‌نامه یکپارچه آموزشی را به دانشگاه‌ها ابلاغ و به آن‌ها تفویض اختیار کرده‌ایم تا شیوه‌نامه خود را تدوین کنند.

تفویض اختیار به دانشگاها در خصوص اجرای آیین‌نامه یکپارچه آموزشیمجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اجرای آیین‌نامه یکپارچه آموزشی در دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر به صورت مستمر این کار در حال بررسی است اما در ترم جاری قطعاً هماهنگی‌های بیشتری خواهیم داشت، ضمن اینکه این آیین‌نامه را به دانشگاه‌ها ابلاغ و به آنها تفویض اختیار کرده‌ایم تا شیوه‌نامه خود را تدوین کنند.

وی ادامه داد: برخی دانشگاه‌ها این شیوه‌نامه را تدوین و به وزارت علوم ارسال کرده‌اند و به برخی از دانشگاه‌ها هم مهلت داده‌ایم تا پس از ارسال شیوه نامه  آن را کنترل کرده و عدم تعارض آن با خطوط قرمز و سیاست‌های کلان وزارت علوم را بسنجیم تا در نهایت به سمت اجرایی کردن این شیوه‌نامه اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: علت تفویض اختیار به دانشگاه‌ها در اجرای آیین‌نامه یکپارچه آموزشی، انعطاف قائل شدن برای آنهاست تا بتوانند در برخی امورات با اختیار لازم، رفتار کنند. بخش‌هایی از این نظام‌نامه را به دانشگاه‌ها تفویض اختیار کرده‌ایم که این تفویض اختیار به دانشگاه‌های سطح یک و2 بیشتر بوده است تا آنها بتوانند با سرعتی بیشتر اقدام کنند.

شریعتی نیاسر افزود: باید بدانیم دانشگاه‌ها براساس چه ضوابطی مسائل آموزشی را اجرا می‌کنند، البته این امر صرفاً برای اطلاع وزارتخانه و عدم تعارض با خطوط قرمز مدنظرمان است، ضمن اینکه اگر به دانشگاهی در خصوص مسائل آموزشی هم اعتراض شد، بدانیم ضوابط آن دانشگاه چه مقدار با آیین‌نامه یکپارچه آموزشی و شیوه‌نامه آن انطباق دارد.

وی گفت: اجرای کلیات نظام یکپارچه آموزشی برای وزارت علوم بسیار مهم است و صرفاً جزئیات آن باید توسط دانشگاه‌ها نوشته و اجرا شود.

انتهای پیام/

بررسی شرایط اجرای آیین‌نامه یکپارچه آموزشی دانشگاه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار