وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

از جزئیات تخفیف شهریه دانشگاه آزاد تا ارائه رشته‌ها با پیوست شغلی از سال آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

ارائه رشته‌ها با پیوست شغلی از سال آینده/ «دانشگاه صدرا» امسال دانشجو نمی‌گیرد

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص رشته‌هایی که بازار کار ندارند و آمار بیکاری در جامعه بالاست، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جدید وزارت علوم در سال تحصیلی، مبحث پیوست شغلی است.

وی در ادامه گفت: از سال آینده ارائه یا ایجاد رشته-محل‌های جدید در دانشگاه‌ها یا مراکز آموزشی عالی منوط به داشتن پیوست شغلی است.

معاون آموزشی وزیر علوم بیان کرد: پیوست شغلی به این معناست که دانشگاه یا موسسه آموزش عالی باید مرجع تصمیم‌گیری را توجیه کند که شغل دانشجویی که پذیرش می‌شود در آینده تضمین شده باشد، در غیر این صورت مجوزی برای ارائه رشته داده نمی‌شود.

امکان نقل و انتقال برای دانشجویان جدیدالورود وجود ندارد

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: نتایج درخواست نقل و انتقالات دانشجویانی که طبق روال معمول ثبت نام خود را در اردیبهشت انجام داده بودند، مشخص شده و تمامی پذیرفته شدگانی که با درخواست آن‌ها موافقت شده است، می‌توانند از سال تحصیلی جدید در دانشگاه مورد نظر تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان نقل و انتقال دانشجویان جدیدالورد وجود ندارد و بر اساس آیین نامه، این دانشجویان باید یک ترم در دانشگاه مبدا تحصیل کرده و اردیبهشت ماه در سایت نقل و انتقالات وزارت علوم ثبت نام تا درباره درخواست آن‌ها بعد از بررسی دلایل و شرایط دانشجو اعلام نظر شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت تمامی متقاضیان نقل و انتقال دانشجویی مشخص شده است، کسانی که هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند به این معنی است که درخواست آن‌ها مورد موافقت قرار نگرفته و بنابراین هیچ موردی برای بررسی انتقال باقی نمانده است.

صرفه‌جویی ۴ میلیارد تومانی با طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی در دانشگاه فنی حرفه‌ای تابستان امسال کلید خورد و در این طرح از دانشجویان برای انجام پروژه‌های داخل دانشگاه استفاده شد؛ به این ترتیب دانشجویان می‌توانند همه کار‌های عمرانی در دانشگاه را انجام دهند، در این طرح علاوه بر کاهش هزینه‌های دانشگاه از لحاظ اقتصادی نیز کمک زیادی به دانشجویان می‌شود، از همه روسای استانی نیز خواسته‌ایم تا به این طرح توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ این طرح ۴ میلیارد تومان در دانشگاه‌ها صرفه جویی را شامل می‌شود.

وی افزود: امسال سال سومی است که این طرح اجرا می‌شود و حدودا تاکنون ۲ هزار نفر برای حضور در آن ثبت نام کرده‌اند و بنا شده ۸۰۰۰ تخت دانشجویی توسط دانشجویان ساخته شد.

نتایج کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اعلام شد

امیررضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نتایج دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد بر روی سامانه www.azmoon.org قرار گرفت.

وی مطرح کرد: پذیرفته شدگان این دوره می‌توانند در روز‌های شنبه و یکشنبه ۷ و ۸ مهر ماه به واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی که در آن پذیرفته شده اند، مراجعه کنند.

جزئیات تخفیف شهریه دانشگاه آزاد

محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد درباره تخفیف شهریه دانشگاه آزاد بیان کرد: برای مناطق محروم تخفیف ۵۰ درصدی شهریه در نظر گرفته شده است برخلاف گذشته که باید دانشجویان درصد بیشتری از شهریه را پرداخت می‌کردند در حال حاضر می‌توانند با پرداخت ۱۰ درصد از شهریه ثبت‌نام خود را انجام دهند و در طول تر‌م از امکانات تقسیط بانک‌های قرض‌الحسنه و صندوق رفاه استفاده کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد یادآوری کرد: هر یک از دانشجویان از ترم اول اجازه دریافت وام دارند و واحدهای دانشگاهی باید نتیجه تخفیف را به دانشجویان اعلام کنند.

تسهیلات ویژه صندوق رفاه برای کارگاه‌های مهارت محور

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص حمایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از کارگاه های مهارت محور از دانشگاه ها گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده قرار است به هر کارگاه مهارت محور دانشگاه فنی و حرفه ای 100میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اختصاص و به هر یک از دانشجویان این کارگاه ها مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات ارائه شود.

وی در خصوص تسهیلات ارائه شده به این دانشجویان افزود: در واقع این تسهیلات برای تجاری سازی علم در اختیار کارگاه ها و دانشجویان قرار می گیرد تا آثار تولیدی خود را به بازار ارائه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.