معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آخرین وضعیت سرفصل‌های ابلاغی وزارت علوم به دانشگاه‌ها خبر داد.

آخرین وضعیت سرفصل های ابلاغی وزارت علوم به دانشگاه هامجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: یکی از شاخص های وزارت علوم حفظ نسبت هیات علمی با تعداد دانشگاه هاست که هنوز برخی مراکز نتوانسته اند آن را به درستی رعایت کنند. در مواقعی نسبت تعداد دانشجوی پذیرفته شود به هیات علمی بیشتر است.

وی ادامه داد: با عملی کردن سیاست های وزارت علوم ، شکاف میان نسبت تعداد اعضای هیات علمی به دانشجو حل خواهد شود.

شریعتی نیاسر در ادامه درباره نظارت وزارت علوم بر خدمات ارائه شده دانشگاه به دانشجویان، اضافه کرد: دستگاه های نظارتی ما به دو بخش درون ستادی و برون ستادی تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه وظیفه نظارت بر خدمات و عملکرد دانشجویان بر عهده بخش درون ستادی وزارت علوم است، گفت: این بخش در واقع مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت است. هیأت هایی برای نظارت استانی در همه دانشگاه ها دارند و مسئولیت اصلی آنها نظارت برعملکرد دانشگاه است.

بازنگری 800 طرح و برنامه مصوب دانشگاهی

معاون آموزشی وزارت علوم، فناوری و تحقیقات با اشاره به بازنگری 800 طرح و برنامه مصوب دانشگاهی، گفت: براساس ارزیابی های انجام شده بیشتر دانشگاه ها مطابق برنامه های مصوب وزارت علوم پیش می روند.

شریعتی نیاسر با اشاره به اهمیت ابعاد کاربردی و عملی متون درسی، ادامه داد: این موضوع یکی از مولفه های تأثیرگذار در ارتقای مهارت افزایی دانشجویان است و مسئولیت اجرای آن بر عهده دانشگاه است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تمامی دانشگاه ها باید متناسب با سرفصل های ابلاغی وزارت علوم حرکت کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین درباره فعالیت های وزارت علوم در زمینه ارتباط میان صنعت و دانشگاه، گفت: افزایش دوره های مهارت افزایی از اهداف پیش رو است.

شریعتی نیاسر ادامه داد: وزارت علوم از تمامی دانشگاه هایی که در ارتباط مستقیم با بخش صنعت هستند به شدت حمایت می کند.

وی گفت: قرار براین است تا ظرفیت دانشگاه ها به دو بخش تقسیم شود، ظرفیت آزاد که براساس نظریه پردازی استادان پایان نامه ها تنظیم می شود و بخشی دیگر از ظرفیت دانشگاه به پروژه های مسئله و تقاضا محور وارد شده از بخش صنعت اختصاص می یابد تا به این وسیله ارتباط دانشگاه با صنعت بهبود پیدا کند.

شریعتی نیاسر افزود: وزارت علوم تاکنون توانسته ارتباط خوبی با وزارتخانه های جهاد کشاورزی، نفت و سازمان فنی و حرفه ای برقرار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار