دبیرکل سازمان ملل از نتایج دیدار رئیس‌جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی در این کشور استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد،  آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، از نتایج حاصل شده در دیدار رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی استقبال کرد.

استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیرکل از نتیجه حاصل شده در سومین نشست بین سران دو کره استقبال می‌کند. او از عزم و دیپلماسی که سبب دستیابی به توافق نامه‌های مهم ذکر شده در بیانیه مشترک پیونگ یانگ شد، تقدیر کرد. تعهد منعکس شده در این بیانیه مشترک شامل انجام دادن اقداماتی در راستای اعتمادسازی در زمینه نظامی و تعهد اعلام شده از سوی کره شمالی برای برچیدن زیرساخت آزمایش موتور موشک با حضور کارشناسان از کشور‌های مربوطه می‌شود. اکنون زمان آن فرا رسیده است تا اقداماتی قاطع انجام شود.

او افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان اتحاد جامعه بین‌المللی برای حمایت از طرف‌ها در تلاش‌هایشان به سوی دستیابی به صلح، امنیت و خلع سلاح هسته‌ای کامل و قابل راستی‌آزمایی در شبه‌جزیره کره در راستای قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد شد. دبیرکل بر تعهد و آمادگی سازمان ملل متحد به منظور ارائه کمک‌های بیشتر به طرف‌ها به هر روش ممکن تأکید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار