گوشه‌ای از زندگی نامه شهید قنبرجعفرپور یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید قنبرجعفرپور یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید قنبرجعفرپور در دهستان چورس از توابع بخش چایپاره در یک خانواده مذهبی و متدین به دنیا آمد. از همان اول کودکی علاقه خاصی به مسائل مذهبی داشت و در انجام فرائض دینی پا به پای پدرش از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌ورزید، وی در طول دوران تحصیلاتش از مربیان و معلمانش درس فداکاری و ایثار آموخته بود و به همین خاطر پس از اخذ مدرک دیپلم خدمات ارزنده‌ای را به انقلاب اسلامی ایران ارائه نمود.
برادر شهید می‌گوید: برادرم قنبر در سال ۱۳۵۹ بعد از به پایان رساندن تحصیلات متوسطه و اخذ مدرک دیپلم که مصادف با شروع جنگ تحمیلی بود. بطور داوطلبانه برای ادای دین خودش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول خدمت شد. ایشان فردی صادق و راستگو بود و در اعمال و رفتارش فردی بسیار متواضع بود، هر چند فرد مسنی نبود، ولی فرماندهی لایق و قاطع بود ترس در دلش راه نداشت و از اشخاصی بود که مأموریت یکساله به کردستان را برعهده گرفت؛ و در مهاباد جانشین فرمانده پایگاه سپاه بودند و در پاکسازی‌ها نیرو‌ها را خوب سازماندهی می‌کرد.

شهید «قنبر جعفر پور» چنان عاشق دین و انقلابش بود، با آن که منطقه دستخوش توطئه دشمنان بود و هر لحظه امکان شهید شدنش می‌رفت در سال ۱۳۶۰ به عضویت سپاه پاسداران خوی درآمد. شهید قنبر جعفرپور در طول خدمت در لباس پاسداری در شهر‌های مریوان، مهاباد، پیرانشهر و ارومیه با سمت جانشین جندالله خدمات بی شائبه‌ای را انجام داد. این بسیجی گمنام در سازماندهی و هدایت عشایر ایل منگور مهاباد در درگیری‌ها با اشرار و ضد انقلاب نقش ارزنده‌ای را ایفاء نمود. آخرین سمت او جانشین گردان اطلاعات عملیات قرارگاه حمزه یک بود. شهید عزیز ما در یک ماموریت برون مرزی در سال ۱۳۶۶ در آخرین روز‌های فصل خزان به شهادت رسید.

فرازی از وصیت شهید قنبرجعفرپور
بسم الله الرحمن الرحیم
برادران و خواهران سلام علیکم و بعد از سلام و درود به رهبر انقلاب و یگانه... پرچمدار خونین و پرتوان اسلام و بنیان گذار جمهوری اسلامی و تنها مرجع جهان و امیر مستضعفان و نور خدا امام خمینی، از برای این مرد خدایی طول عمر عزت و شرافت کرامت و بزرگی در تمام دعا نماز‌های خود خواهانیم. پدر و مادر عزیز به خاطره شهادت من زیاد گریه نکنید که دشمنان خدا از گریه و زاری شما شاد می‌شوند چنان بایستید که از شما در حیرت باشند و گریه را برای شهدای کربلا بکنید.
انتهای پیام/

بیوگرافی شهید قنبرجعفرپور

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار