یک مقام مسئول گفت: با توجه به بازگشت حجاج به افراد توصیه می شود که از ذبح دام در منازل خود اجتناب کنند.

افراد از ذبح دام در منازل خود اجتناب کنند/گزارشی از بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران نداشتیماصغر برائی نژاد مدیر کل دامپزشکی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو ،اظهار کرد: با توجه  به اعمال نظارت های بهداشتی لازم در ایام عید قربان و بعد از آن در کشتارگاه ها،مورد خاصی از تب کریمه کنگو در استان تهران رویت نشده است.

وی افزود: با توجه به بازگشت حجاج از افراد تقاضا داریم که کماکان سابق رعایت ضوابط بهداشتی و توصیه های سازمان دامپزشکی را داشته باشند و در مراکز مجاز سطح شهر تهران و سایر شهرها، ذبح دام را انجام دهند تا مخاطره ای متوجه آنها نشود.


بیشتر بخوانید: تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو به 64 نفر رسید/ مردم از ذبح دام در معابر و منازل خودداری کنند


برائی نژاد در توصیه ای به خانوارها بیان کرد: با توجه به بازگشت حجاج به افراد توصیه می شود که از ذبح دام در جلوی درب منازل اجتناب شود چرا که در فصل گرما،احتمال آلودگی کنه و انگلی در دام وجود دارد و از این رو احتمال سرایت آلودگی از دام به انسان افزایش می یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در پایان تصریح کرد: افراد ضمن رعایت توصیه های بهداشتی سازمان دامپزشکی،  گوشت قرمز مورد نیاز خود را صرفا از طریق مراکز ،پایانه و سامانه های مجاز عرضه خریداری کنند.

انتهای پیام/

ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی سازمان دامپزشکی از سوی افراد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار