مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: امسال ۳۹ هزار نفر در استان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که نسبت به پارسال ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در آیین اختتامیه این جشنواره که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان برگزار شد با اشاره به رشد ۱۰ درصدی شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: امسال ۳۹ هزار نفر در استان در این جشنواره شرکت کرده بودند که حضور ۸ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت الکترونیکی و مابقی به صورت مکتوب بود.

وی افزود: با اعلام فراخوان این جشنواره در اردیبهشت ماه امسال، ۵ عنوان کتاب با موضوع سیره و زندگی نامه حضرت امام رضا (ع) و ۲ عنوان کتاب با موضوع زندگی نامه حضرت معصومه (س) در کتابخانه‌های عمومی استان در دسترس علاقمندان به شرکت در این جشنواره قرار گرفت.

منوچهری با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار و امکان شرکت افراد به صورت انفرادی و یا خانوادگی فراهم شده بود، ادامه داد: پس از جمع آوری و داوری پاسخنامه ها، ۱۵ نفر به عنوان برگزیده اصلی و ۷۸ نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: شهرستان‌های شیراز، لامرد، داراب، خرامه، اقلید و آباده بیشترین شرکت کننده در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان فارس را داشتند.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این مراسم شرکت ۳۹ هزار نفر در استان فارس در جشنواره کتابخوانی رضوی را امیدوار کننده خواند و گفت: هرچند کتابخوانی از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در کشور ما داشته است، اما مدتی است که این فرهنگ کمرنگ شده است.

آیت الله دژکام افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر اینکه زمینه انس مجدد مردم با کتاب را فراهم می‌کند باعث رشد فرهنگی جامعه نیز می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش مسوولان و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه، همچنان که در گذشته کشور ما در دنیا به کتابخوانی و داشتن فرهنگ و کتاب مشهور بوده است در آینده نیز این ویژگی شاخص معرف کشور ما باشد.

آیت الله دژکام با اشاره به رونق امروز فضای مجازی به عنوان رقیب کتاب، افزود: طراحی و تولید کتاب‌های الکترونیکی باعث شده علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی نیز از مطالعه بی بهره نمانند.

امیر ابراهیم رسولی مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ کتابخوانی و سیره رضوی بوده است، گفت: نام امام رضا (ع) بر این جشنواره و حرمت آن حضرت باعث ایجاد انگیزه در جوانان و نوجوانان و ترغیب آنان به امر مطالعه می‌شود.

وی افزود: نسل امروز با بمباران فضای مجازی روبروست و تجهیز شدن به سلاح فرهنگی روحیه امید را به جامعه تزریق می‌کند.
انتهای پیام/ر

اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار