خبرگزاری فرانسه نوشت سه سال پس از آغاز هجوم پناهجویان به کشور‌های اروپایی بحران مهاجران، اروپا را بی‌ثبات کرده است.

درماندگی اروپا در برابر سیل عظیم پناهجویانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه در تحلیلی درباره بحران مهاجران در اروپا نوشت سه سال بعد از آغاز هجوم پناهجویان به کشورهای اروپایی بحران مهاجران، اروپا را بی‌ثبات کرده است.

سه سال پیش در روز چهارم سپتامبر 2015 آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای بازکردن مرزهای کشورش به روی ده ها هزار نفر از پناهجویانی که از خاورمیانه و از طریق مرزهای بالکان می آمدند تحسین و به "مادر ترزا" تشبیه شد. امروز تصاویر راست گرایان افراطی که در خیابان های کمنیتس Chemnitz با سلام هیتلری خارجی ها را فراری می دهند، صفحه اول روزنامه ها را پر می کند. این تضاد چشمگیر که از تغییرات گسترده نه تنها در آلمان بلکه در سراسر اروپا حکایت می کند با "بحران پناهجویان" که از سال 2015 با ورود بیش از سه میلیون نفر از آنها به اروپا آغاز شد، در اتحادیه اروپا خود را نشان می دهد.

ایوان کراستف، کارشناس علوم سیاسی بلغارستانی در مصاحبه ای که اخیرا با روزنامه دی ولت داشت، اعلام کرد از همه بحران هایی که اتحادیه اروپا به خود دیده است، از بحران یورو گرفته تا بحران اوکراین، بحران پناهجویان "شدیدتر و حل نشده است".

وی افزود بحران پناهجویان به بحران عظیمی در اروپای غربی و شرقی دامن زده است و نقطه عطفی محافظه کارانه با گرایش هایی همراه با بازگشت ملی گرایی در فضایی از "هراس جمعیت شناختی" در اروپا به وجود آورده است.

بعد از رای به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در همه پرسی که مسئله مهاجرت در آن بسیار تاثیرگذار بود، انگلیس آماده می شود اتحادیه اروپا را ترک کند، ایتالیا نخستین دولت پوپولیستی اروپای غربی را انتخاب کرده، در همه کشورهای اروپایی جنبش‌های ضد مهاجران به وجود آمده و به نظر می رسد آنگلا مرکل بسیار تضعیف شده است.

تحلیلگر روزنامه آلمانی زودویچه زایتونگ می گوید مسئله مهاجران "آنگلا مرکل را برای بخشی از مردم آلمان به مترسکی تبدیل کرده و تقریبا این مسئله به بهای سمت وی تمام شده است". اما این در حالی است که صدراعظم آلمان همیشه تاکید می کند به علل بشردوستانه از تصمیم چهارم دسامبر 2015 خود متاسف نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار