به مناسبت هفته دولت آیین افتتاح کتابخانه عمومی یار مهربان در شهرستان ایذه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  به مناسبت هفته دولت و در آستانه عید غدیرخم، آیین افتتاح کتابخانه عمومی یار مهربان در شهرستان ایذه با حضور هدایت الله خادمی، نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، مصطفی سمالی، فرماندار شهرستان ایذه و جمعی از مسئولان محلی برگزار گردید.

در آیین افتتاح کتابخانه عمومی یار مهربان ایذه، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهرستان ایذه یکی از کهن ترین و با تمدن ترین شهرهای کشور است که سابقه فرهنگی و تمدنی ایذه به دوره ایلامی برمی گردد و از گذرگاه های فراوانی در طول تاریخ عبور کرده است و به همین دلیل است نام این شهرستان به اسامی مختلفی مورد اشاره قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ساخت این کتابخانه از سال 93 در زمینی به مساحت 625 متر و با متراژ 280 متر مربع کلنگ زنی شد، این کتابخانه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان و تجهیزات کامل کتابخانه ای دارای بخش های مختلفی شامل؛ بخش مخزن، بخش کودک و نوجوان، بخش کافی نت، سالن مطالعه خواهران و برادران است.

کوهی رستمی ضمن تقدیر از حمایت استاندار خوزستان و معاونت سیاسی و اجتماعی استان از حوزه کتابخانه عمومی اذعان داشت: 12 کتابخانه در مناطق کم برخوردار و روستایی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید و اولین پروژه بهره برداری از کتابخانه عمومی یار مهربان شهرستان ایذه است.

در ادامه این مراسم، هدایت الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با پاسداشت مقام کتاب و کتابخوانی گفت: در جامعه ای توسعه و ترقی شکل می گیرد که مردمانش اهل مطالعه و کتاب خواندن باشند و اگر مردم در مسیر خواندن و دانستن قرار گیرند بی شک مسیر برای توسعه سایر بخش های جامعه بوجود خواهد آمد و این را یقین بدانید مسیری موثر تر به مانند کتاب و کتابخوانی برای توسعه کشور و جامعه در همه زمینه ها وجود ندارد.

وی ضمن تقدیر از کتابخوانان به معرفی 10 کتابخوان برتر کتابخانه عمومی شهید مفتح در شهرستان ایذه پرداخت و افزود: گفتگو با افراد کتابخوان لذت بخش است و کسانی که با کتاب و مطالعه سرکار دارند انسان های اخلاق مدار، آرام و دارای عشق و صداقت هستند که جامعه از این افراد سود می برد.

خادمی بیان داشت: با مطالعه عمومی انسان های مطالبه گر و آگاه به مسائل اطراف خود خواهند بود و این یک موفقیت برای فرد و جامعه است که با خواندن بدست می آید که نمونه آن را در نوجوان 16 ساله عضو کتابخانه شهید مفتح ملاحظه کردم که شاید مسئولان و نمایندگان مجلس نتوانند با این بلاغت و کاملی مسایل و مشکلات جامعه خود را بیان کنند و این نشات گرفته از کتاب و مطالعه است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با برشمردن ویژگی های جامعه کتابخوان گفت: جامعه ای که کتاب را ارزش می داند و اهل مطالعه است از حسادت ها و عقب ماندگی ها به دور است و باید خانواده ها و دستگاه های آموزشی و فرهنگی به مقوله کتاب در کودکی و نوجوانی اهتمام کنند.

این مقام مسئول اذعان داشت: مردمی موفق هستند که سطح سواد و آگاهی خود را بصورت واقعی بالا ببرند و از آسیب کتاب خوان توهم دانایی است که اگر گریبان جامعه را بگیرد خطرناک است.

وی با تشکر از حمایت های دولت در حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: ان شاء الله با حمایت های دولت ساخت کتابخانه مرکزی متناسب با فرهنگ در شهرستان ایذه در حال پیگیری است که مردم شهرستان بتوانند از یک کتابخانه استاندارد بهرمند شوند.

مصطفی سمالی، فرماندار شهرستان ایذه در مراسم آیین افتتاح کتابخانه عمومی یار مهربان شهرستان ایذه ضمن تبریک هفته دولت بیان داشت: در بیش از 10 شهرستان مسئولیت های مختلف برعهده داشتم که می توان به جرات گفت مدیران و پرسنل کتابخانه های عمومی ازنیروهای با انگیزه و با تجربه و پخته در چارچوبه کار خود هستند و جا دارد از نهاد کتابخانه های عمومی در کشور تقدیر شود که چنین نیروهای را پرورش می دهند.

شهرستان ایذه با برخورداری از 49 هزار و 283 جلد کتاب، 7 کتابخانه فعال دایر دارد که با افتتاح کتابخانه عمومی یار مهربان، هشتمین کتابخانه در این شهر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/گ

افتتاح کتابخانه عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین خدابخشی
۲۳:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
با سلام . باید به عرض برسانم که مبلغ پروژه ۵۰۰ میلیون تومان بوده نه ۵ میلیارد تومان و خود بنده پیمانکار ان پروژه بوده ام .
آخرین اخبار