عبدالهی گفت: اجرای طرح دفع آب‌های سطحی به دلیل نیاز به تامین اعتبار بالا، زمان‌بر است که از طرح‌‎ ضربتی برای کاهش ماندگاری آب استفاده می‌شود.

علی عبدالهی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه متولی دفع آب‌های سطحی شهرداری است گفت: پیش از آغاز فصل بارش باران با دستگاه‌های مربوطه برای کنترل و دفع آب‌های سطحی در اهواز و استان جلسات متعددی برگزار شده است.

او با بیان اینکه شهرداری، آبفا و فرمانداری از جمله دستگاه‌های مسئول در نظارت و کنترل آب‌های سطحی هستند افزود: دفع فاضلاب و آب‌های سطحی در شهرهای جنوبی همچون اهواز به علت مسطح بودن، پیچیده‌تر و سخت‌تر از سایر نقاط است به همین دلیل اهواز از جمله محدود شهرهای کشور است که آمار بالای پمپ تخلیه آب فعال در شهر دارد.

آقای عبدالهی اضافه کرد: تا زمانی که طرح دفع آب‌های سطحی در اهواز اجرا نشود احتمال وقوع آبگرفتگی در فصل بارش باران وجود دارد و در حال حاضر تمرکز بر استفاده از روش‌هایی برای کاهش زمان مانده آب است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه سال‌های اخیر زمان ماندگاری مانده آب در اهواز بسیار کاهش یافته است ادامه داد: اگر کل طرح جامع فاضلاب اهواز نیز انجام شود باز هم با مشکلاتی در دفع آب‌های سطحی روبرو خواهیم بود.

او گفت: سیستم فاضلاب برای دفع روان آب‌ها ایجاد نشده و برای هدایت آب‌های سطحی باید کانال‌های مختص این موضوع ایجاد کرد.

طی چند سال گذشته آبگرفتگی‌های طولانی مدت بر اثر بارش باران در اهواز و برخی شهرهای استان باعث نارضایتی و ایجاد خسارت برای مردم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار