مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری، از ممیزی ۹۰ درصد از مراتع کشور خبر داد.

ممیزی 90 درصد از مراتع کشوربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ترحم بهزاد در سفر به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، با بیان وجود ۸۴.۷ میلیون هکتار اراضی مرتعی در کشور گفت: هم اکنون بیش از ۷۶ میلیون هکتار معادل ۹۰ درصد از این مراتع ممیزی شده است.

وی افزود: مابقی مراتعی هم در صورت تأمین اعتبار، تا پایان برنامه ششم توسعه ممیزی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: ممیزی کردن مراتع اقدامی ضروری در جهت شناسایی بهره برداران ذیحق و صدور پروانه چرا برای بهره برداران و مجریان طرح‌های مرتعی میباشد.

بهزاد همچنین از صدور ۹۰۶ هزار فقره پروانه چرا و تهیه طرح‌های مرتعداری برای ۳۴ میلیون هکتار از مراتع خبر داد و گفت: ۳۲.۵ میلیون هکتار از این طرح‌ها تصویب و ۲۰ میلیون هکتار آن نیز واگذار گردید.

وی ادامه داد: طرح‌های مرتعداری در سطح ۱۴ میلیون هکتار اجرا شده که ۶ میلیون هکتار آن به اتمام رسیده است.

بهزاد با اشاره به وجود دام مازاد بر ظرفیت مراتع کشور اظهار داشت: هم اکنون ۹۱۶ هزار خانوار در حال بهره برداری از مراتع هستند، در حالی که بر اساس مطالعات انجام شده در دهه ۸۰، مراتع کشور گنجایش تنها ۱۸۰ هزار بهره بردار را دارد.

وی با بیان وجود ۸۳ میلیون واحد دامی متکی به مراتع در کشور هم گفت: این میزان ۲.۲ برابر ظرفیت موجود می‌باشد.

بهزاد اضافه کرد: امسال بیش از یکهزار میلیارد ریال برای اجرای عملیات بیولوژیکی در راستای حفظ و احیای مراتع در نظر گرفته شده و یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی هم برای این منظور به استان‌ها پرداخت گردیده است.

انتهای پیام/ش

بهره برداری ۹۱۶ هزار خانوار از مراتع کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.