سرپرست دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی‌ها و تشکل‌های سازمان تعاون روستایی، از ایجاد ۳۲۰ تعاونی منابع طبیعی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ احمد بالان امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ در کارگاه آموزشی و ارزیابی ظرفیت مشارکتی تعاونی‌های منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، با بیان فعالیت حدود ۶ هزار تعاونی روستایی تحت پوشش این سازمان در کشور گفت: از سال ۱۳۹۳ و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، سازماندهی بهره‌برداران و تولیدکنندگان حوزه جنگل و مرتع در قالب تعاونی‌های روستایی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا ۳۲۰ تعاونی در حوزه منابع طبیعی در سراسر کشور ایجاد و فعال گردید.

سرپرست دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی‌ها و تشکل‌های سازمان تعاون روستایی کشور اضافه کرد: حدود ۸۵ درصد از اراضی ملی کشور شامل اراضی مرتعی است که این موضوع ظرفیتی بزرگ برای فعالیت در حوزه تعاونی‌های مرتع‌داری محسوب می‌شود.

بالان ادامه داد: تا کنون ۱۰۰ تعاونی در حوزه مرتع‌داری هم در کشور تأسیس و فعال شده است.

وحید جعفریان مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی، و ترحم بهزاد مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و حدود ۴۰ نفر از بهره برداران، مجریان طرح‌ها و مدیران شرکت‌های تعاونی منابع طبیعی در این کارگاه شرکت داشتند.

از مجموع یک میلیون و ۶۴۰ هزار هکتار مساحت استان چهارمحال و بختیاری، ۳۳۵ هزار هکتار را جنگل و عمدتاً جنگل‌های بلوط و یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار را مرتع تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ش

کارگاه آموزشی و ارزیابی ظرفیت مشارکتی تعاونی‌های منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار