­معاون وزیر خارجه روسیه از تعلل واشنگتن در واکنش به پیشنهاد مسکو برای تمدید معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک انتقاد کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایتارتاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، گفت واشنگتن تاکنون به پیشنهاد روسیه برای تمدید معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک پاسخ نداده است.

او گفت به موجب معاهده کنونی، می‌توان آن را برای پنج سال دیگر تمدید کرد. وی افزود: «چرا نباید از این فرصت استفاده کنیم؟ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، این موضوع را علنا در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی بیان و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هم همین مطلب را در هلسینکی فنلاند تکرار کرد. هرچند واقعا نمی‌دانیم چرا، اما متاسفانه واشنگتن هیچ پاسخی به پیشنهاد مسکو نداده است.»

به باور این دیپلمات روس، «علت این امر آن است که موضع آمریکایی‌ها نهایی نشده یا اینکه آن‌ها احتمالا به دنبال شرایط بهتری برای بیان مواضع خود هستند یا اینکه اصولا سازماندهی منسجمی برای پرداختن به این موضوع ندارند.»

ریابکوف گفت: در نشست روسای جمهوری روسیه و آمریکا در هلسینکی در شانزدهم ژوئیه بار دیگر پیشنهاد ادامه گفتگو‌ها برای حل و فصل برخی مسائل در حوزه کنترل تسلیحات مطرح شد. با شرایط حساسی روبرو هستیم و نمی‌توانیم این طور وانمود کنیم که همه چیز خوب است و مشکلات به خودی خود حل می‌شوند. در عوض مشکلات در حوزه کنترل سلاح و بحث ثبات همچنان پابرجا خواهد بود.»

به گفته او، بی پاسخ گذاشتن پیشنهاد روسیه در حالی صورت می‌گیرد که زمان برای توافق در موارد معاهده جدید رو به پایان است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار