مربی تیم ملی تکواندو مردان گفت: بهترین‌ها برای بازی‌های آسیایی در تیم حضور دارند و ما نگرانی از بابت جوانگرایی در تیم ملی نداریم.

علی محمد بسحاق مربی تیم ملی تکواندو مردان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: در آخرین روز‌های اردوی تیم ملی فشار تمرینات را کاهش دادیم و بیشتر روی تصویر سازی ذهن ملی پوشان کار کردیم و تمرینات بدنی را به پایان رساندیم و بازیکنان را از نظر فکری آماده بازی‌ها کردیم.

اخبار و حواشی داغ مربوط به بازی های آسیایی جاکارتا 2018 را لحظه به لحظه در اینجا (بازی های آسیایی جاکارتا 2018) دنبال کنید.

او درباره اینکه آیا نگران جوان گرایی تیم ملی در بازی‌های آسیایی نیستید گفت: کادر فنی فعلی تیم ملی عدالت محور است و ما از زمانی که هدایت تیم را بر عهده گرفتیم انتخابی‌های زیادی را دربین تکواندوکاران برگزار کردیم و افرادی که توانستند تمام این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند در ترکیب اصلی قرار گرفتند پس بهترین‌ها برای بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ در تیم حضور دارند و ما نگرانی از بابت جوانگرایی در تیم ملی نداریم.

بسحاق ادامه داد: مسابقات قهرمانی آسیا که در ابتدای خردادماه برگزار شد تورنمنتی برای آماده سازی ملی پوشان بود و در مسیر حرکت ما کمک زیادی با افزایش آمادگی ملی پوشان کرد و ما نقاط ضعف و قوت بازیکنان تیم را شناسایی و روی آن کار کردیم.

او درباره نحوه آماده سازی ملی پوشان گفت: دوره‌های آماده سازی در سه مرحله انجام شد ابتدا حجم تمرین بالا است و سپس شدت و حجم تمرینات افزایش پیدا می‌کند و در نهایت حجم تمرینات کاهش پیدا کرده و به مرور کار تاکتیکی و تکنیکی پرداخته می‌شود.

مربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: انتظارات از تکواندو بالا است و در هر دوره بازی‌ها متفاوت است و قوانین در حال تغییر است و در دوره‌های قبلی می‌توانستیم در ۸ وزن شرکت کنیم، اما الان به ۵ وزن کاهش پیدا کردو این کار را برای کسب مدال سخت می‌کند.

او درباره تاثیر داوری در نتیجه مبارزات گفت: باتوجه به اینکه لباس تکواندوکاران مجهز به سنسور شده است تاثیر داوری در نتیجه دیدار‌ها کاهش یافته، اما اخطار دادن یک داور می‌تواند بر شرایط روانی بازیکن و نتیجه دیدار موثر باشد که ما با ملی پوشان از این نظر تمرین کردیم تا آن‌ها از نظر روانی کاملا آماده باشند.

بسحاق تصریح کرد: حضور روانشناس در تیم ملی باعث شده ملی پوشان به خود باوری برسند و با اعتناد به نفس بیشتری روی شیاپ چانگ بروند و آماده‌تر از رقابت‌های قبلی باشند.

مربی تیم ملی تکواندو در پایان گفت: شیوه مبارزات ملی پوشان را تغییر دادیم و امیدوارم که بتوانیم مدال‌های این دوره از بازی‌های آسیایی را کسب کنیم و باعث افتخار کاروان ورزشی ایران باشیم.


بیشتر بخوانید:

خدابخشی: تلاش می کنیم تکواندو ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا در جایگاه اصلی اش قرار گیرد

برنامه تکواندو در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا تغییر کرد

عسگری: هیچ تیمی را در بازی‌های آسیایی دست کم نمی‌گیریم

حسینی: هدفمان قهرمانی تکواندو در بازی‌های آسیایی جاکارتا است

برگزاری تمرین تیم ملی تکواندو مردان پیش از اعزام به بازی های آسیایی جاکارتا+عکس

ملی‌پوشان تکواندو کشورمان فردا راهی جاکارتا می‌شوند

کمرانی: تیم ملی تکواندو بانوان جوان و با انگیزه است/ جای کیمیا علیزاده در تیم ما خالی است

شیدایی: امیدوارم با کسب مدال بازی‌های آسیایی بتوانم زحمات خانواده ام را جبران کنم

پوراسماعیل: می‌خواهم با مدال بازی‌های آسیایی کیمیا دوم تکواندو باشم

جوادی: امیدوارم با کسب مدال طلا پاسخ زحمات کادر فنی را بدهم

تکواندوکاران حریفان خود در بازی‌های آسیایی را شناختند

کیانی: در سخت‌ترین وزن تکواندو رقابت می‌کنم


انتهای پیام/

اظهارات بسحاق درباره تیم ملی تکواندو در بازی‌های آسیایی جاکارتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار