در اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی که همه ساله در زنجان برگزار می شود خراسان رضوی اول شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، رحمتی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به این که همه ساله بر تعداد بازدیدها وگردشگران در زمان برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی هم افزوده می شود گفت: امسال نیز با حضور سر آشپزهای 22 استان مختلف کشور 44 نوع آش ایرانی پخت شد.

وی افزود : امسال هرشب حدود 130 هزارنفر ازاین جشنواره بازدید کرده اند که در مجموع 5 روزبرگزاری جشنواره ملی 600 هزار نفر درائل داغی زنجان حضور یافته اند .

به گفته رحمتی پس از 5 روز و با ارزیابی های داوران جشنواره منیره حیدری با آش بند قبا از خراسان رضوی اول ، ربابه محمدی با آش ترش زنجان دوم و بتول‌ نقی‌زاده با آش جوش پره و فریبا صمصامی با آش ترش زنجان به صورت مشترک سوم شدند .

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه خاطر نشان کرد : اصالت، طعم، بو و مزه، بهداشت، تزئین و سفره آرایی، جا افتادگی و ارائه درست دستور طبخ در انتخاب آشهای برگزیده مدنظر قرارگرفت.

علاوه برجشنواره آش، نمایشگاه صنایع دستی 31 استان هم همزمان برگزارشد که دراین بخش هم غرفه‌های برتر در حوزه صنایع دستی به ترتیب کاظم نوری ملیله‌سازی زنجان؛ حمید فرجی احجام چوبی البرز؛ نجمه سالاری پته‌دوزی کرمان بودند.

در پایان مراسم اختتامیه جشنواره آش ایرانی از لوح ثبت ملی زنجان شهرملی ملیله هم رونمایی شد.

انتهای پیام /ک

اختتامیه سیزدهمین جشنواره آش ملی در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.