مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان هدف از برگزاری جشنواره ملی آش را ترویج غذای سالم و سنتی در بین مردم عنوان کرد.

هدف از برگزاری این جشنواره ترویج غذای سالم و سنتی در بین مردم استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان  دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با  اشاره به اینکه جشنواره ملی آش ایرانی عنوان یک برند به نام استان زنجان تبدیل شده است گفت: مایه خرسندی است که بزرگترین جشنواره غذای خاورمیانه در زنجان برگزار می‌شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی هدف از برگزاری این جشنواره  را ترویج غذای سالم و سنتی به مردم  عنوان کرد.

رحمتی افزود:بیش از 140 تور گردشگری هم دراین جشنواره فعال هستند .

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان همچنین ادامه داد: در این جشنواره پیش بینی می شود هر شب بیش از 120هزار نفر حضور داشته باشند و روزانه برای 45 هزار نفر آش طبخ شود .

وی گفت: امسال به دنبال ثبت جهانی زنجان شهر ملیله هستیم وبا حضور نمایندگان چینی، عمانی وکویتی یونسکو مقدمه این کار آغاز شده است.

شهردار زنجان این جشنواره  را یک  گام مثبت در معرفی هرچه بهتر شهرهای مختلف  کشور عنوان کرد و گفت:  استان زنجان به عنوان استانی پیشرو فرهنگی در برگزاری جشنواره ها محسوب می شود.

وی افزود: استان زنجان درمیان 10 شهر عضو کشور های اکو به عنوان پیشرو در حوزه فرهنگ معرفی شده که این اتفاق مرهون برگزاری جشنواره ها و مردمان این استان است.

انتهای پیام/ن

 

جشنواره آش در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.