رئیس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان گفت: حوزه آبی زهره، مارون و جراحی، حدود 4 فصل زراعی کشاورزان آب نداشتند و باید برای این وضعیت چاره ای اندیدشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود اسدی، رئیس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان بیان داشت: در چند وقت اخیر 10 ها هزار نخل تازه کاشته شده به علت شوری آب در خوزستان از بین رفته است که متاسفانه در این زمان در حوزه آبی زهره، مارون و جراحی، حدود 4  فصل زراعی کشاورزان آب نداشتند  باید برای این وضعیت چاره ای اندیدشید.

وی افزود: چندین سال است که کشاورزان خوزستانی در این وضعیت دشوار اقتصادی کشت نداشته اند و معوض کشتی نیز دریافت نکرده اند. وضعیت  کشاورزان در این حوزه ها بحرانی است.

اسدی عنوان کرد: در هیچ دوره ای از تاریخ، کشاورزان استان این گونه مورد بی مهری این ارگان واقع نشده اند. باید بررسی شود که در بخش کشاورزی چه عواملی باعث شده که مسئولان استانی کشاورزان را این گونه تنها رها کنند.

رئیس خانه کشاورز خوزستان گفت: در شورای خشکسالی استان مقرر شده در صورتی که آب مورد نیاز به کشاورزان استان نرسد، در کمترین زمان ممکن باید خسارت آن ها پرداخت شود و در استان اصفهان، چندین سال است که به علت کم آبی و کشت نشدن از سوی کشاورزان، معوض کشت  به آن ها پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا مصوبات بسیاری از سوی مدیران اصفهانی به هیات دولت ارسال و بودجه های مناسبی نیز به همین منظور تخصیص داده شده است و مدیران نفتی خوزستانی به هیچ مصوبه ای از سوی شورای خشکسالی و بحران توجهی ندارند و تنها به فکر حفظ جایگاه خود در مرکز هستند.

اسدی گفت: درخواست تشکیل صندوق تامین معوض کشت به کشاورزان در شورای های مختلف در استانداری خوزستان مطرح شده که بودجه این صندوق از سوی صنایع نفتی و پتروشیمی بومی استان تامین خواهد شد. در همین راستا پیگیری هایی نیز صورت گرفته اما متاسفانه به دلایل مختلف این مصوبه بر روی کاغذ باقی مانده و تنها دو نامه در این زمینه از سوی استانداری خوزستان به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

انتهای پیام/م

از بین رفتن نخل های خوزستان به علت شوری آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.