معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: خشکسالی و دمای بالا در ۲ عامل مهمی هستند که احتمال آتش سوزی نیزار‌ها و زیستگاه‌های خشکی در استان را دو چندان کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عادل مولا معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: دمای بالا و خشکسالی در استان، 60 درصد زیستگاه های خشکی خوزستان  را مستعد آتش سوزی کرده است.

وی ادامه داد:خشکسالی و دمای بالا در ۲ عامل مهمی هستند که احتمال آتش سوزی نیزار‌ها و زیستگاه‌های خشکی در استان را دو چندان کرده است.

مولا عنوان کرد: عامل انسانی بیشترین علت آتش سوزی زیستگاه های خشکی به ویژه در حاشیه شهرها  را دارد و  ارگان هایی مانند شهرداری یا محیط زیست نمی توانند به تنهایی از این زیستگاه ها حفاظت کنند بنابراین انتظار می رود مردم در این امر مشارکت داشته و از این زیستگاه ها مواظبت کنند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: آتش سوزی نیزارها در ساحل کارون علاوه بر بحث آلودگی هوا، به تنوع زیستی و نیز انواع زیستمندان این نیزارها از جمله پرندگان و خزندگان و دوزیستان صدمه وارد می کند.

وی بیان کرد: با وجود این که از فصل تخم گذاری پرندگان در خوزستان گذشته، اما لانه ها و جوجه های پرندگان در این نیزارها می تواند با این آتش سوزی ها در معرض نابودی قرار گیرد.

انتهای پیام/م

60 درصد زیستگاه های خشکی خوزستان مستعد آتش سوزی هستند

برچسب ها: محیط زیست ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.