پیاز برخلاف نام مهربانی که دارد اشک انسان را درمی آورد و برخی از این گریه کردن ها فراری اند و برخی برایشان مسئله ای نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جالب است بدانید این اشک ریختن ها فواید فراوانی را برای فرد دارد اما باز هم آزاردهنده است و ما قصد دارد تا در این مطلب شما را با راهکارهایی برای جلوگیری از این ریختن این مرواریدها آشنا نماید، پس با ما همراه باشید.

دلیل اشک آمدن از چشم هنگام مصرف پیاز
پیاز دارای مواد گوگردی است که این مواد خواص مختلفی از خود نشان می‌‌دهند که یکی از آنها اشک آور بودن است.
زمانی که پیاز را برش می‌‌دهیم، سلول‌های پیاز باز می‌شوند.

این سلول‌ها دو بخش دارند:
بخش آنزیمی که به آلیناز معروف است و بخش گوگردی. آنزیم آلیناز، ترکیبات گوگردی پیاز را تجزیه کرده و ترکیبات ناپایدار گوگردی ایجاد می‌کند که به گاز فراری تبدیل می‌شوند، این گاز که حاوی ترکیبات گوگردی است، وارد هوا می‌شود و به چشم انسان می‌‌رسد (البته ابتدا وارد مجرای بینی می‌شود). در چشم انسان، این گاز با آب واکنش نشان داده و اسید سولفوریک تولید می‌کند، اسید سولفوریک، بر پایانه‌های اعصاب چشم اثر کرده و سبب سوزش چشم می‌شود.

در نهایت در پاسخ به این سوزش، غدد اشکی، اشک ترشح می‌کنند که این ماده گوگردی به همراه اشک از چشم خارج شود، قطرات اشک می‌توانند تنها چند ثانیه پس از برش پیاز ظاهر شوند، اگرچه ما معمولاً اشک آوری پیاز را دوست نداریم و باعث ناراحتی ما می‌شود، اما این خاصیت پیاز آن را در برابر موجودات ریز زنده ی خارجی حفاظت می‌‌کند، زمانی که پیاز را برش می‌‌دهیم،گازی که حاوی ترکیبات گوگردی است، وارد هوا می‌شود و به چشم انسان می‌‌رسد.

در چشم انسان، این گاز با آب واکنش نشان داده و اسید سولفوریک تولید می‌کند، اسید سولفوریک، بر پایانه‌های اعصاب چشم اثر می کند و سبب سوزش چشم و در نهایت ریزش اشک می‌شود، عده ای به دلیل آنکه پوست کندن پیاز چشم هایشان را اذیت می کند اغلب از این کار پر فایده سرباز می زنند اما اگر بدانند پوست کندن پیاز تا چه اندازه به سلامت ذهن آن ها کمک می کند هیچ گاه این کار را ترک نمی کند.

پوست کندن پیاز و به دنبال آن اشک و سوزش چشمانی که به دنبال آن می آید سبب می شود چشم ها آهسته تر پیر شوند و در سنین بزرگسالی دچار آب مروارید و پیری چشم نشویم.

هنگام پوست کندن پیاز تا جایی که می توانید اشک بریزید زیرا سبب می شود تا چشم هایتان براق شود وهرگونه آلودگی از مغز شما پاک شود پس تا جایی که می توانید پیاز پوست بکنید و نگران سوزش چشم هایتان نباشید.

منبع: پندارآنلاین 

انتهای پیام/

چرا در زمان پوست کندن پیاز گریه می کنید؟

برچسب ها: دانستنی ها ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
باسلام...
من و خانوادم به هیچ وجه با پیاز اشکشون در نمیاد و هیچ تاثیری روی ما نداره .. ایا شما دلیلش رو میدونید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
واقعا عالی بود ممنون از شما
Iran (Islamic Republic of)
Paria ♥️
۲۳:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
عالى
آخرین اخبار