امام‌جمعه کوهدشت گفت: نبض جامعه در دست خبرنگاران است و باید امانت‌داری را در انتقال اخبار رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در نشست با خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: خبرنگاری در اسلام ریشه دارد و در تاریخ به‌عنوان وقایع‌نگاران از خبرنگاران یادشده است و درصحنه‌های کربلا خبرنگاران بسیاری وقایع را بر اساس انصاف و یا غیر آن نقل کردند.

وی افزود: در قرآن آیه‌ای در مورد خبر وجود دارد که بر اساس این آیه اگر فاسقی و یا دروغ‌گویی خبری آورد، باید در مورد آن تحقیق کرد چراکه ممکن است براثر همین خبر مردم به جهالت گرفتار شوند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه مردم باید در جریان مسائل روز قرار بگیرند عنوان کرد: نبض جامعه در دست خبرنگاران است و آن‌ها باید امانت‌داری را در انتقال اخبار رعایت کنند، البته گاهی مصلحت ایجاب می‌کند که خبری نقل نشود؛ مصالح جامعه را باید در نظر بگیریم هم‌چنین در همه‌جا هم حقیقت را نباید فدای مصلحت کرد و آن را باید با رعایت مصلحت‌ها برای مردم بیان کرد.

وی با اشاره به حضور خبرنگاران در کشور‌های سوریه و عراق بیان کرد: خبرنگاران نقش مهمی در روشنگری دارند، گاهی اوقات رسانه‌ها برای حکومت‌ها از ارتش‌ها مهم‌تر هستند چراکه در جهت‌دهی افکار عمومی مؤثر هستند.

حجت‌الاسلام طهماسبی خبرنگاران را سازنده افکار عمومی دانست و خاطرنشان کرد: تحلیل و فهم وقایع در انتقال اخبار مهم است و خبرنگاران باید به‌سرعت، دقت و درستی اخبار توجه داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم حمایت از خبرنگاران اظهار داشت: رعایت انصاف در انتقال اخبار یک شرط است و خبرنگاران باید تلاش کنند تا اخبار را به‌درستی نقل کنند.

انتهای پیام/د

حمایت از خبرنگاران لارم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.