معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت : 235 میلیون تومان اعتبار برای مرمت و ساماندهی حمام های تاریخی سنقروکلیایی اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضایی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه حمام هایی وجود دارد که دارای ارزش فرهنگی و تاریخی است و شهرستان هایی همانند کنگاور، صحنه، سنقروکلیایی و کرمانشاه از این مزیت بهره مند هستند.

وی گفت : از محل اعتبارات استانی برای مرمت و احیای پنج حمام دارای ارزش تاریخی در شهرستان سنقرو کلیایی اعتبار در نظر گرفته شده است.

رضایی افزود : این حمام ها یا رها شده است و یا به صورت انبار توسط برخی افراد مورد استفاده قرار می گیرد که آسیب هایی متحمل می شوند.

روی افزود : 235 میلیون تومان اعتبار سال گذشته برای مرمت و ساماندهی پنج حمام تاریخی سنقروکلیایی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: اقدام های مناسبی برای حمام های تاریخی سنقر انجام شده و همچنان برای جلوگیری از تخریب، تغییر کاربری و جلوگیری از تصرف عدوانی آنها تلاش می شود.

رضایی در زمینه چگونگی حفظ و مرمت حمام های تاریخی گفت: در گام نخست باید موضوع مالکیت این حمام ها مشخص شود و پس از تهیه پرونده ثبتی، کار طراحی، نقشه برداری، مطالعات اولیه انجام شود که پس از تهیه این مراحل برای دریافت اعتبار و مرمت اقدام می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

احیا و مرمت 5 حمام تاریخی در سنقر و کلیایی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.