معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : برگزاری کلاس های آموزشی صنایع دستی را در سطح استان در دستور کار داریم .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حیدری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : ارتقا و به روزکردن محصولات صنایع دستی یکی از راهکارهای جلوگیری از فراموشی محصولات هنری است .

وی گفت: رشته های در حال منسوخ شدن را شناسایی می کنیم و در قالب آموزش به علاقه مندان از فراموش شدن این رشته ها جلوگیری خواهیم کرد.

حیدری افزود : روی آوری مردم به سمت استفاده از تولیدات دستی هنرمندان استان را در سال های اخیر مطلوب و مناسب است و با اطلاع رسانی های خوب و برپایی نمایشگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی، مردم استقبال بهتری نسبت به گذشته از تولیدات دستی دارند.

وی ثبت ملی گیوه (کلاش) نودشه، گلیم هرسین و هنر دستی سازسازی روستای فش کنگاور را از جمله دیگر فعالیت های معاونت صنایع دستی استان اعلام کرد.

حیدری افزود : ارغوان بافی، نمدمالی، قلم زنی، قفل سازی و شالبافی از جمله هنرهای دستی قدیمی در استان است.

وی افزود : با جدیت به دنبال برگزاری کلاس های آموزشی در سطح استان برای جلوگیری از فراموشی این رشته ها هستیم .

حیدری گفت : در نمایشگاه های استانی و ملی و منطقه ای نیز غرفه هایی را به هنرهای در حال فراموشی اختصاص می دهیم تا مردم با آنها آشنا شوند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

به روزکردن محصولات صنایع دستی یکی از راهکارهای جلوگیری از فراموشی محصولات هنری

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.