به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند از پروژه قطار شهری به عنوان پروژهای بزرگ یاد کرد و گفت: این پروژه همواره درگیر پیچ و خمهای مختلف بوده و تصمیمات متفاوتی که در مقاطع زمانی مختلف در خصوص این پروژه گرفته شده در حال حاضر عملا موجب رکود پروژه شده است.
بازوند با اشاره به فعالیت چهار پیمانکار در این پروژه، گفت: پیمانکار اصلی (تام ایران خودرو) که پیمانکار مادر است با مدیران پروژه دچار اختلاف نظر شده و در این راستا مشکل به شورای فنی ارجاع داده شده، اما با گذشت هشت ماه هنوز نتیجه ای حاصل نشده که باید در هفته های آتی این وضعیت تعیین تکلیف شود.
وی به مشکلات پروژه با میراث فرهنگی هم اشاره کرد و افزود: عبور پروژه از محدوده شکارگاه خسرو با موانع میراثی مواجه است که باید جلسه ای با مدیران میراث فرهنگی استان بر گزار شده و با نظر کارشناسان در خصوص چگونگی ادامه مسیر از محدوده شکارگاه خسرو تا میدان معلم تصمیم گیری شود.
وی افزود: در سال جاری از 350 میلیارد تومان سهم دولت 120 میلیارد تومان آن را تامین اعتبار کردیم و تاکنون 30 میلیارد تومان آن نیز تخصیص شده است، اما متاسفانه شهرداری هنوز به تعهدات خود عمل نکرده و قرار بر این شده است تا در هفتههای آینده 280 میلیارد تومان اوراق مشارکت بفروشد که انجام این کار به مصوبه شورای شهر نیاز دارد و سیکل آن نیز طولانی خواهد بود.
وی تاکید کرد: تکمیل فاز یک پروژه دور از ذهن نیست و مردم کرمانشاه میتوانند سال 1400 از قطار شهری استفاده کنند.
انتهای پیام/ز