دومین شرکت بزرگ برق جهان اعلام کرد به علت موج گرما، تولید برق را در یکی از رئاکتورهای نیروگاه اتمی فسنهایم در شرق فرانسه کاهش می‌دهد.

کاهش تولید برق در فرانسه به علت موج گرمابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت برق «ای.دی.اف» فرانسه که دومین شرکت بزرگ برق جهان است امروز جمعه اعلام کرد به علت موج گرما، تولید برق را در یکی از رئاکتورهای نیروگاه اتمی فسنهایم در شرق این کشور کاهش می دهد.

بر این اساس، شرکت برق «ای.دی.اف» در بیانیه ای اعلام کرد به علت شرایط آب و هوایی فعلی و به منظور رعایت مجوزهای تخلیه حرارتی کانال بزرگ الزاس، قدرت واحد تولید شماره دو نیروگاه اتمی فسنهایم از نیمه شب دوم اوت به صورتی برنامه ریزی شده کاهش یافته است».

این نیروگاه که قدیمی ترین نیروگاه اتمی فرانسه است برای خنک کردن رئاکتورهای خود و تغذیه مدارهای عملیاتی خود از آب کانال بزرگ الزاس استفاده می کند. اداره هواشناسی فرانسه، به علت موج گرما، در شهرستانهای «او-رن» و « با-رن» در ناحیه الزاس همچون 64 شهرستان دیگر این کشور وضعیت هشدار نارنجی اعلام کرده است.

شرکت برق «ای.د.اف فرانسه هم صبح روز پنج شنبه فعالیت یکی از رئاکتورهای اتمی خود را در امتداد رودخانه رن متوقف کرد و قدرت دو رئاکتور دیگر را هم کاست. این کاهش تولید در حالی است که تقاضای برق در فرانسه به علت تعطیلات تابستانی و کاهش فعالیت های اقتصادی در این کشور کم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار