رئیس‌جمهور آمریکا به سبب اهمال‌کاری و اهمیت ندادن به موضوع دخالت در انتخابات، همچنان هدف انتقادات گسترده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس در یادداشتی نوشت در حالی که در آمریکا همچنان موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بر سر زبان هاست دولت دونالد ترامپ زیر فشار‌های زیادی مبنی بر اهمال‌کاری و تسامح درباره برخورد نکردن با روس‌ها قرار گرفته است.

در این مطلب آمده است: منتقدان می‌گویند دولت ترامپ فاقد یک استراتژی مشخص برای محافظت از تکرار نشدن چنین واقعه‌ای برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و انتخابات آتی در آمریکاست. هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان، دولت ترامپ را به علت جواب‌های مبهم و ارسال نکردن اطلاعات کافی به نهاد‌های اطلاعاتی فدرال (دربرخورد با دولت روسیه) مورد انتقاد قرار داده‌اند و از آنجایی که سه ماه به انتخابات میان دوره‌ای کنگره وقت باقی است، از حالا نگرانی‌ها در آمریکا پدیدار شده که مسئولان دولت ترامپ فاقد یک موضع مشخص برای جلوگیری از تکرار دخالت (ادعایی) روسیه در انتخابات پیش رو باشند.

کریس فان هولن، سناتور اهل مریلند و رئیس کمپین دموکرات‌ها، در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا می‌گوید: من فکر نمی‌کنم آن‌ها اصلا تدبیری در این‌باره اندیشیده باشند. این در حالی است که آژانس‌های مختلف دولت آمریکا در حال یافتن اطمینان برای برگزاری یک انتخابات امن هستند.

آسوشیتدپرس  در ادامه نوشت: اف‌بی‌آی با ایجاد یک گروه ویژه کاری برای جمع‌آوری هرگونه اطلاعات لازم برای نفوذ احتمالی روس‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آماده شده است. اما به ندرت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این باره حرفی زده است.

با گذشت دو سال از شنیدن اخبار مربوط به هک شدن سیستم‌های انتخاباتی آمریکا و دستکاری آن‌ها از سوی روسیه تاکنون دو بار کاخ سفید جلساتی را با موضوع امنیت انتخابات برگزار کرده است. جلسه ،دوم جلسه‌ای 30 دقیقه‌ای بود.

سوزان اسپوالدینگ، معاون وزیر سابق امنیتی و امنیت ملی، که مسئول امنیت اینترنت و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی فضای مجازی بود در این باره می‌گوید: این جلسه به هیچ دستورالعمل جدید از طرف ریاست جمهوری برای هماهنگی تلاش‌های دولت فدرال برای تامین امنیت انتخابات منجر نشد. ترامپ در داشتن نقش و رهبری این جریان شکست خورده است و این در حالی است که در برگزاری این چنین جلسات امنیتی می‌بایست پیام قاطعی به کشور‌ها برسد که تهدید خیلی جدی است.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در نشست امنیت سایبری روز سه‌شنبه گفت او به مسئولان آمریکایی اعتماد دارد که آن‌ها می‌توانند مانع از دخالت بیشتر نهاد‌های خارجی در امور انتخاباتی شوند. او گفت: ما هر گونه تلاشی برای دخالت در انتخابات خود را خنثی خواهیم کرد.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه از کارولینای جنوبی، نیز اظهار داشت: آژانس‌های دولتی کار‌های خوبی در این باره انجام داده اند، اما هیچکس در مورد آن چیزی نمی‌داند.

او ضمن انتقاد از اظهارات متناقض ترامپ گفت: بالاخره مشخص نشد آیا آقای ترامپ درباره موضوع دخالت روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گزارش ارزیابی اطلاعاتی آمریکا را پذیرفته است یا خیر.

وی گفت: من فکر می‌کنم به این دلیل که رئیس جمهور می‌بایست همه را متقاعد کند که در انتخابات پیش رو چنین چیزی رخ نخواهد داد و انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۱۸ در محافظت کامل برگزار خواهد شد او باید موضعی سخت اتخاذ کند، او باید رهبری این جریان را به دست گیرد و خود را بی‌میل نشان ندهد. امیدوارم دولت با کمک کنگره تا دیر نشده از انتخابات سال ۲۰۱۸ صیانت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار