سناتورهای ارشد آمریکا درخواستی را مبنی بر بررسی موضوع سوء استفاده از مهاجران در بازداشتگاه‌های دولت مطرح کردند.

نمایندگان سنا خواهان بررسی سوء استفاده از مهاجران در بازداشتگاه‌های دولتی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتورهای ارشد در کمیته قضایی سنای آمریکا خواستار بررسی موارد مربوط به سوءاستفاده از مهاجران در بازداشتگاه‌های دولتی توسط محققان فدرال شدند.

سناتور چاک گرسلی، نماینده الالت آیووا در سنای آمریکا و سناتور داین فاینستاین، نماینده ایالت کالیفرنیا در سنا درخواستی را مطرح کردند و براساس آن اعلام کردند گزارش رسانه‌ها درباره  سوءاستفاده از مهاجران نشان‌دهنده یک الگوی بلندمدت از بدرفتاری است.

این دو سناتور آمریکایی در درخواست خود نوشتند اتهامات مربوط به سوءاستفاده بسیار نگران‌کننده است و باید مورد توجه قرار گیرد. سناتور گرسلی و سناتور فاینستاین افزودند: این یک گزارش متعصبانه نیست زیرا گزارش‌ها حاکی از آن است که این مسئله سال‌هاست صورت می‌گیرد. خانواده‌های مهاجر و کودکانشان که در بازداشتگاه‌های فدرال هستند مستحق برخورداری از کرامت انسانی و احترام هستند و هیچگاه نباید با چنین سوء رفتارهایی مواجه شوند.

این نامه اولین بار توسط آسوشیتدپرس منتشر شد. سناتورهای آمریکایی از بازرسان وزارت امنیت میهن و وزارت بهداشت و خدمات انسانی خواستند تا فورا تحقیقی را به منظور بررسی موارد مربوط به سوء رفتار جسمی، جنسی و عاطفی صورت دهند.

فاینشتاین و گراسلی همچنین در این نامه از بازرسان خواستند تا کفایت سیاست‌ها و روش‌های اداره اعمال مهاجرت و گمرک و وزارت بهداشت و خدمات انسانی برای جلوگیری از چنین سوء استفاده‌های را بررسی کنند.

سخنگوی اداره امنیت داخلی به آسوشیتدپرس اعلام کرد مقامات این اداره وظیفه انسانی و حرفه‌ای خود را انجام می‌دهند و بالاترین استانداردها برای مراقبت از افراد در بازداشت صورت می‌گیرد. او تاکید کرد امکانات این بازداشتگاه‌ها تحت بازرسی‌های مداوم ناگهانی از سوی گروه‌های خارجی، بازرس کل نظارتی و ناظران دادگاهی قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی نیز اعلام کرد این اداره با درخواست بررسی موارد سوء استفاده موافق است.

چندین رسانه آمریکا پیشتر گزارش‌های مبنی بر سوء استفاده از مهاجران در بازداشتگاه‌های این کشور منتشر کردند، از جمله آسوشیتدپرس ماه گذشته گزارش داد کودکان در بازداشتگاه ویرجینیا در حالیکه دستبند داشته‌اند مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در سلول خود برهنه رها شدند.

همچنین روزنامه نیویورک تایمز این ماه گزارش داد دو زن مهاجر در بازداشتگاه‌های پنسیلوانیا و تگزاس مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

بعد از آنکه سیاست مهاجرتی تحمل صفر منجر به جدایی کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان در مرزهای این کشور شد، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با بررسی‌های دقیق بر سر موضوع بازداشت مهاجران روبرو شد. ترامپ ماه گذشته دستور اجرایی را به منظور پایان دادن به اجرای این سیاست را امضاء کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار