یک مقام سابق ارتش آمریکا گفت به رغم مخالفت مقامات ارشد پنتاگون با طرح ایجاد ارتش فضایی، آن‌ها مجبور به اطاعت از دستور رئیس‌جمهور این کشور هستند.

موافقت اجباری فرماندهان ارشد پنتاگون با طرح ترامپ برای ایجاد «ارتش فضایی»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه تایم؛ فرمانده سابق شاخه نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد مقامات ارشد پنتاگون از طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد نیروی جدیدی موسوم به «ارتش فضایی» حمایت نمی کنند.

«دبورا لی جیمز»، فرمانده شاخه نیروی هوایی آمریکا در دولت پیشین این کشور در یک جلسه پرسش و پاسخ در موسسه بروکینگز درباره طرح جدید ارتش فضایی گفت: هیچ یک از آنها [فرماندهان ارشد پنتاگون] با ایجاد ارتش فضایی موافق نیستند ولی آنها مجبور به اطاعت هستند. رئیس جمهور ترامپ دستور [راه اندازی ارتش فضایی] را صادر کرده است و آن ها در حال حاضر، به دنبال راهی برای مواجهه با آن هستند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا با راه اندازی ارتش فضایی موافق است گفت: پاسخ صریح من «نه» است. در حال حاضر، نزدیک به 35 هزار نفر در بخش ماموریت های فضایی نیروی هوایی مشغول به کار هستند و الحاق این شاخه نظامی موجب جابجایی قوانین خواهد شد.

این مقام دولت اوباما پیشنهاد کرد  به جای راه اندازی شاخه جدیدی در ارتش آمریکا، یک مرکز فرماندهی برای آن در نظر بگیرد تا برای جنگ احتمالی در فضا آماده باشند.

ترامپ ماه گذشته خواستار الحاق یک نیروی جدید به ارتش این کشور است.

این نیروی جدید موسوم به «ارتش فضایی» بخشی جدا از پنج شاخه نظامی پنتاگون شامل ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی است.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه ضمن سخنرانی در کاخ سفید در مورد اهداف ایجاد ارتش فضایی گفت: هنگامی که سخن از دفاع از آمریکا به میان می آید، به حضور ما در فضا توجه کافی نشده است. آمریکا باید در فضا نیز سلطه داشته باشد.

او حمایت خود از این ایده را در نشست شورای ملی فضایی کاخ سفید اعلام کرد.

ترامپ در حالی تصمیم به راه اندازی این نیروی جدید گرفته است که بخش نیروی هوایی آمریکا تا حدودی در برابر آن مقاومت می کند. پیشتر، نیروی هوایی آمریکا توسعه استراتژی های دفاعی را فضا را به عهده گرفته بود؛ ولی در همان زمان، ژنرال های نیروی هوایی با این طرح مخالف بودند.

طرح تشکیل ارتش فضایی آمریکا در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان تصویب شد ولی برای ایجاد این شاخه جدید در ارتش آمریکا، کنگره تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

موافقت اجباری فرماندهان پنتاگون با بلندپروازی‌های فضایی ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار