معاون آموزشی دانشگاه تهران از راه اندازی ۶ رشته جدید درسی در این دانشگاه و کاهش پذیرش در پردیس‌های خودگردان خبر داد.

راه اندازی ۶ رشته جدید درسی در دانشگاه تهران/ کاهش ظرفیت پذیرش پردیس‌های خودگردانحسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کاهش دوره‌های مجازی در این دانشگاه گفت: میزان پذیرش دانشجو در این دانشگاه بر اساس تعداد اعضای هیئت علمی است و در شرایط فعلی کاهش در دوره‌های مجازی دانشگاه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر دوره های مجازی ظرفیت پذیرش پردیس‌های خودگردان کاهش پیدا کرده است و این به دلیل شرایط کیفی در پذیرش دانشجو است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه به دلیل پذیرش‌ زیاد در دوره‌های مجازی و شبانه در این دانشگاه طی سال‌های گذشته کیفیت آموزشی تنزل پیدا کرده بود،گفت: این کاهش ظرفیت در دوره های مذکور بوده و به هیچ وجه برای دوره‌های روزانه اعمال نمی شود.

کاهش نسبت استاد به دانشجو با اتخاذ سیاست های جدید 

حسینی با اشاره به اینکه شاخص نسبت استاد به دانشجو در مقطع کارشناسی این دانشگاه یک به 30 است، تصریح کرد: در صورتی که بخشی از ظرفیت‌های مجازی و شبانه این دانشگاه کاهش یابد شاخص نسبت استاد به دانشجو در مقطع کارشناسی یک به 20 خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران  از راه‌اندازی چندین رشته جدید در سال تحصیلی 97 – 98 خبر داد و یادآوری کرد: در سال تحصیلی جدید حدود 6 رشته جدید در این دانشگاه راه‌اندازی می‌کنیم و همچنین در این مورد 21 برنامه جدید درسی طراحی شده است که پس از تصویب وزارت علوم در این دانشگاه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار