باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

امروز در دانشگاه تهران چه گذشت؟

دانش‌آموزان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری امروز در برنامه «روزی با دانشگاه تهران» از نماد آموزش عالی کشور بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز تحکیم پیوند دانشگاه و جامعه در «روزی با دانشگاه تهران»برگزار شد؛ روزی که دانش‌آموزان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری با هم در ارتباط بودند تا دانشجویان آتی این کشور با فضای دانشگاهی بیشتر آشنا شوند.

 «روزی با دانشگاه تهران» عنوان برنامه ای است که  ارتباط دانشگاه و جامعه، آشنایی دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری با فضای دانشگاه و ایجاد علاقه، انگیزه و روحیه تلاش برای ورود به آموزش عالی ایران بیشتر می شود.

در واقع بسیاری از کسانی که دانشگاه تهران را با عنوان دانشگاه تحصیل خود انتخاب می‌کنند، مایلند بیشتر با ویژگی‌های آموزشی و خدمات دانشجویی این دانشگاه آشنا شوند.

داوطلبان  با شعار «من دانشگاه تهرانی هستم» که به منظور آشنایی دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری با رشته‌ها، پردیس ها، دانشکده‌ها و امکانات دانشگاه تهران، دوشنبه 8 مرداد 1397 از ساعت 9 صبح آغاز شد، با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

امروز در دانشگاه تهران چه گذشت؟

با ثبت نام حدود 8600 علاقه‌مند به حضور در دومین دوره برنامه «روزی با دانشگاه تهران»، شمار بازدیدکنندگان از این برنامه با رشدی بیش از 100 درصد نسبت به سال گذشته، مواجه بوده است.

از همان ساعت ابتدایی صبح دوشنبه هشتم مرداد، دانشکده فنی در پردیس مرکزی دانشگاه تهران شاهد حضور گسترده دانش‌آموزان علاقه‌مند بود و ظرف نیم ساعت ظرفیت سالن چمران این دانشکده تکمیل شد.

در برنامه ویژه این دانشکده به مناسبت دومین دوره برگزاری «روزی با دانشگاه تهران»، مهدی حسنلو معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس دانشکده‌های فنی ضمن تشریح وضعیت مکانی دانشکده‌ها، امکانات، سطح بالای علمی این دانشکده تاکید کرد: استانداردهای علمی یک دانشگاه و دانشکده شرط لازم است اما کافی نیست.

این ویژگی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی در قالب تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی و حضور دانشجویان رشته‌های مختلف در یک دانشگاه بزرگ واحد است که شرط کافی فرآیند دانشجویی را میسر می‌کند.

امروز در دانشگاه تهران چه گذشت؟

«روزی با دانشگاه تهران» در واقع برنامه‌ای برای تحکیم پیوند دانشگاه و جامعه، آشنایی دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری با فضای دانشگاه و ایجاد علاقه، انگیزه و روحیه تلاش برای ورود به نماد آموزش عالی ایران است.

در این باره مهدی واعظ اعلایی معاون فرهنگی پردیس علوم  در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: خوشبختانه تاکنون در ساعت‌های اولیه بازدیده‌های خوبی از سوی دانش آموزان از پردیس علوم  این دانشگاه داشته ایم.

وی ادامه داد: در این روز دانش آموزان از مقاطع ابتدایی تا دوره متوسطه بازدید کردند که بیشتر بازدیدکنندگان با هدف انتخاب رشته و آشنایی با محیط دانشگاه تهران در این روز به دانشگاه تهران آمده اند.

معاون فرهنگی پردیس علوم تصریح کرد: با برگزاری این نوع برنامه‌ها به حد کافی می‌توان در انتخاب رشته به دواطلبان تا حد مطلوبی کمک کرد.

وی بیان کرد: اگر واقعا دانش آموزان از شرایط رشته‌های مورد علاقه شان بدانند، می توانند انتخاب واقعی را داشته باشند که با برگزاری برنامه روزی با دانشگاه تهران، دید کافی در نحوه انتخاب بهترین رشته می‌توانند داشته باشند و در آینده بسیاری از اتفاقات در آینده که سرنوشت یک دانشجو را تغییر دهد جلوگیری شود.

امروز در دانشگاه تهران چه گذشت؟

 

دانشجویان نسل آینده را با دانشگاه ها آشنا می کنیم

در ادامه مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امسال دومین دوره از این برنامه با شعار من دانشگاه تهرانی هستم در پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری برنامه این است که دانشجویان بتوانند محل تحصیل خود را انتخاب کنند و یک روز کامل  در دانشکده‌ها و پردیس‌های این دانشگاه بازدید داشته باشند؛ در واقع می‌خواهیم با این طرح دانشجویان نسل آینده را با این دانشگاه آشنا کنیم تا بتوانند مسیر درست را انتخاب کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: در گذشته انتقادهایی بر این بود که درهای دانشگاه بر روی مردم بسته است ولی با چنین روزی نسل جوان می‌تواند به دانشگاه بیاید و از نزدیک با این دانشگاه آشنا شود تا انتخاب درستی را در آینده برای محل تحصیل خود داشته باشند.

سرسنگی بیان کرد: اهداف این برنامه شامل آشنایی دانش آموزان با رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران آشنایی با امکانات و تسهیلات این دانشگاه برای دانشجویان، معرفی امکانات، ‌موقعیت،‌ جایگاه ملی و بین‌المللی برای دانش آموزان، خانواده‌ها و مربیان باشد.

سرسنگی تصریح کرد: آشنایی با فضا‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی دانشگاه تهران، معرفی قطب‌های علمی این دانشگاه برای جذب دانش‌آموزان برتر، معرفی چهره‌های ماندگار، دانشمندان جوان و دانشجویان موفق دانشگاه تهران، آشنایی با اهداف، ارزش‌ها و سبک زندگی در دانشگاه را بخش دیگری از اهداف این طرح است.

حال باید دانست که تا چه اندازه دانشگاه تهران به عنوان قطب نماد علمی کشور می‌تواند در راستای بخش زندگی افراد که آن هم در دانشگاه رقم می‌خورد می‌تواند موثر واقع شود؟ زمانی که پای درد و دل دانش آموزان می‌نشینیم، از این موضوع گله دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار