سرسنگی از ثبت‌نام ۷ هزار دانش آموز و دانشجو در طرح روزی با دانشگاه تهران خبر داد.

ثبت‌نام ۷ هزار نفر در همایش روزی با دانشگاه تهران/ اجرای طرح مهارت افزایی اساتید از ابتدای سال تحصیلیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست خبری با عنوان روزی با دانشگاه تهران که در معاونت فرهنگی این دانشگاه برگزار شد گفت:  امسال دومین دوره از این برنامه با شعار من دانشگاه تهرانی هستم در پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری برنامه این است که دانشجویان بتوانند محل تحصیل خود را انتخاب کنند و یک روز کامل  در دانشکده‌ها و پردیس‌های این دانشگاه بازدید داشته باشند؛ در واقع می‌خواهیم با این طرح دانشجویان نسل آینده را با این دانشگاه آشنا کنیم تا بتوانند مسیر درست را انتخاب کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: در گذشته انتقادهایی بر این بود که درهای دانشگاه بر روی مردم بسته است ولی با چنین روزی نسل جوان می‌تواند به دانشگاه بیاید و از نزدیک با این دانشگاه آشنا شود تا انتخاب درستی را در آینده برای محل تحصیل خود داشته باشند.

سرسنگی بیان کرد: اهداف این برنامه شامل آشنایی دانش آموزان با رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران آشنایی با امکانات و تسهیلات این دانشگاه برای دانشجویان، معرفی امکانات، ‌موقعیت،‌ جایگاه ملی و بین‌المللی برای دانش آموزان، خانواده‌ها و مربیان باشد.

وی افزود: جامعه مخاطب این برنامه دانش آموزان نخبه و علاقه‌مند، خانواده دانش آموزان، مربیان و مدارس برتر هستند و در این برنامه افراد علاقه‌مند برای آشنایی با دانشگاه تهران، رشته‌های تحصیلی، اعضای هیئت علمی،‌ مفاخر، دستاو‌ردها، امکانات و تجهیزات آن می‌توانند از دانشگاه دیدن کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: سال گذشته سه هزار دانش‌آموز با خانواده‌هایشان از محل‌های دانشگاه و دانشکده‌های مختلف بازدید کردند و امسال خوشحالیم که رشد خوبی داشته‌ایم به طوری که در شرایط فعلی 7 هزار نفر برای طرح روزی با دانشگاه تهران ثبت نام کرده‌اند تا   8 مرداد ماه از ساعت 9تا 16 برگزار می‌شود.

سرسنگی تاکید کرد: امکانات و تسهیلات برای این دانشجویان فراهم شده تا بتوانند به طور کامل از این دانشگاه دیدن کنند،‌ در این روز دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان می‌توانند از آزمایشگاهها و کلاسهای درس بازدید کنند.

وی گفت: اگر کسانی نتوانند در این طرح ثبت نام کنند با مراجعه به اداره کل فرهنگی دانشگاه ثبت نام کنند امکان شرکت پیدا می کنند در واقع هدف ما از این طرح آشنایی با دانشگاه تهران است.

انتخاب رشته غلط؛ مشکل اساسی داوطلبان دانشگاه ها

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات ما انتخابات غلط است به نظر من اگر این برنامه در دانشگاه دیگر هم برگزار شود می‌تواند مثمر ثمر باشد و دانشجویان می‌توانند با دید روشن نسبت به رشته تحصیلی آینده خود تصمیم درست بگیرند.

سرسنگی گفت: دانشگاه یک مجموعه آموزشی،‌ پژوهشی، اجتماعی ،‌ فرهنگی، رفاهی و غیره  است بنابراین با این برنامه می‌توانیم دانشگاه را بهتر به مردم بشناسانیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: در این برنامه یکروزه تورهای بازدید از مراکز علمی،‌ فرهنگی و تاریخی دانشگاه تهران،‌ نشست‌های تخصصی درباره معرفی رشته‌های تحصیلی و زمینه‌های اشتغال و کار‌آفرینی و برنامه‌ةای متنوع فرهنگی و هنری برای دانش آموزان، داوطلبان ورود به دانشگاه و خانواده‌های آنها تدارک دیده شده است.

وی در ادامه به طرح توان افزایی و توسعه شایستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ تهران پرداخت و گفت: امروزه اعضای هیئت علمی محور دانشگاه در تمامی حوزه‌ها هستند، ما امروز یک مسئله‌ای ر ا فراموش کرده‌ایم و آن این است که اعضای هیئت علمی فراموش شده‌اند و هدف از اجرای این طرح این است که این اعضای هیئت علمی به عنوان معلم نیازمند مهارت هستند که این مهارت‌ها باید ارتقا یابد و این طرح را از دانشگاه به سطح کشور باید برسانیم.

سرسنگی گفت: این طرح تا پایان شهریور ماه نهایی می‌شود و در صورت فراهم شدن همه جوانب آن از مهر ماه در دانشگاه تهران به صورت پایلوت اجرا می‌‌شود در واقع هدف از این طرح این است که اعضای هیئت علمی نه فقط در حوزه آموزش بلکه در حوزه های اخلاقی ،‌فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می‌توانند دارای مهارت باشد؛ اعضای هیئت علمی مانند یک معلم نیازمند مهارت‌هایی هستند که بادی آنها را به روز کنیم..

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: این طرح را به آموزش عالی پیشنهاد دادیم که در سایر دانشگاه‌ها اجرایی شود و به نظر ما اعضای هیئت علمی غیر از دانش نیز باید مهارت دیگری داشته باشند چرا که جای این مهارتها امروز در دانشگاه‌ها خالی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای اعضای هیئت علمی جدید نیز اجرا خواهد شد افزود: این طرح می‌تواند اعضای هیئت علمی که به تازگی وارد دانشگاه می‌شوند را دارای مهارت کند و حتی برای کسانی که قرار است در دانشگاه مسئولیتی بگیرند نیز اجرایی شود.

سرسنگی افزود: دانشگاه تهران آمادگی خود را اعلام می‌کند که اگر نهادی برای بهتر شدن این طرح پیشنهادی را دارد به ما اعلام کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در ادامه در خصوص تفاوت این طرح با ضیافت اندیشه گفت: این طرح علاوه بر مهارت‌های معرفتی به حوزه‌های دیگر نیز توجه دارد.

وی گفت: کارگاه‌هایی را اداره کل فرهنگی دانشگاه تهران تدارک دیدیم که دانشجویان را بتوانیم در حوزه کسب و کار قوی‌تر کنیم و همچنین مرکز ارتقای شایستگی حرفه‌های دانشجویان در حال راه‌اندازی است و در حال حاضر برای انجام این کار با مراکز و نهادهایی نیز ارتباط برقرار خواهیم کرد.

سرسنگی بیان کرد: همچنین کارگاههای طرح توان افزایی دانشجویان فعالیت خود را آغاز کرده و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای برگزاری مدارس استارت‌آپها تفاهم‌نامه‌ای را در این خصوص اعلام کرده است.

برگزاری اولین مدرسه تابستانی بین المللی در کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در ادامه از برگزاری اولین مدرسه تابستانی بین‌المللی در کشور توسط دانشجویان دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این مدرسه بین المللی از 11 تا 19 شهریور توسط انجمن‌های علمی دانشجویی و با شرکت 100 دانشجوی خارجی از بیش از 95 کشور جهان برگزار می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر 3500 دانشجو از 95 کشور در این طرح ثبت‌نام کردند که 5 مدرس خارجی در این دوره شرکت می‌کنند و محور اصلی این برنامه محیط زیست است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران  یادآور شد: دانشجویان خارجی غیر از حضور در خوابگاه‌ها سفرهایی را به نقاط مختلف کشور نیز دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.