جاری شدن سیل در شمال شرق هند موجب کشته شدن دست کم ۸۰ تن شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بارش باران‎های موسمی باعث جاری شدن سیل در شمال شرق هند و کشته شدن دست کم ۸۰ تن شده است.  

هر ساله در فصل باران‎های موسمی در هند- که معمولاً از ماه ژوئن آغاز و تا ماه سپتامبر ادامه می‎یابد- ده‎ها هزار ساختمان و منزل مسکونی را سیلاب فرا می‎گیرد. از ماه مه امسال تاکنون، بیش از ۵۴۵ تن در هند بر اثر سیل و رانش زمین کشته شده و بیش از یک میلیون تن تحت تأثیر این بلایای طبیعی قرار گرفته‎اند.  

سانجای کومار، رئیس بخش مدیریت بحران در استان اوتار پرادش در غرب بیهار گفت: از روز پنجشنبه تاکنون به دنبال بارش سنگین باران‌های موسمی، حدود ۸۰ تن از مردم بر اثر فروریختن خانه‎ها یا دیوار‌ها در این منطقه کشته شده‎اند. سیلاب حتی به درون بیمارستانی که بیماران در آن بستری هستند، نفوذ کرده و کف بیمارستان را که تخت‌های بیماران و تجهیزات پزشکی در آن قرار دارد، حدود بیست سانتی‌متر آب فراگرفته است.  

استان‎های همجوار استان اوتار پرادش نیز با هشدار سیل و رانش زمین مواجه شده‎اند و مقامات محلی تاکنون سه هزار تن را از مناطق نزدیک رود یامونا که سطح آبِ آن بسیار بالا آمده است، تخلیه کرده‎اند. یک پل ۱۵۰ ساله‎ آهنی که آب این رود تا زیرِ سطح آن بالا آمده، تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

در استان آسام حدود دویست هزار تن در اردوگاه‎های موقتی به‎سر می‎برند. بارش سنگین باران‎های موسمی حتی در شهر بمبئی باعث جاری شدن سیل و اخلال در عبور و مرور خودرو‌ها شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار