هند در حال بررسی استقرار یک سامانه دفاع موشکی در اطراف دهلی‌نو با هدف حفاظت از این شهر در برابر حملات گوناگون است.

تصمیم هند در خصوص استقرار سامانه دفاع موشکی پیشرفته آمریکا در دهلی‌نوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، برخی کشورها تصمیم دارند در اطراف شهرهای بزرگ خود سامانه‌های دفاع موشکی مستقر کنند. هند در حال بررسی استقرار یک سامانه سپر دفاع موشکی در اطراف دهلی نو با هدف حفاظت از این شهر در برابر حملات مشابه یازده سپتامبر به وسیله هواپیما، موشک یا پهپاد است.

روزنامه «تایمز آو ایندیا» در گزارشی اعلام کرد وزارت دفاع هند خرید سامانه دفاع موشکی پیشرفته NASAMS-II از آمریکا به ارزش یک میلیارد دلار را تایید کرده است.

این سامانه که مجهز به رادارهای سه بعدی، موشک های کوتاه برد و میان برد و واحدهای فرماندهی و کنترل آتش است می تواند اهداف مهاجم را به سرعت شناسایی کند و هدف قرار دهد و بخشی از سپر دفاع موشکی است که از آسمان واشنگتن محافظت می‌کند.

این سامانه در چندین کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اروپا نیز نصب شده است.

تصمیم به استقرار این سامانه آمریکایی همزمان با تلاش ها برای ایجاد یک سامانه سپر دفاع موشکی دو لایه به منظور رهگیری و نابودی موشک های بالستیک به سمت پایتخت هند درون و بیرون از جو زمین صورت می گیرد.

هند همچنین به دنبال معافیت از قانون موسوم به «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها – کاتسا» با هدف خرید برخی سامانه های تسلیحاتی از روسیه یا ادامه خرید نفت از ایران است. هند مایل است بدون قرار گرفتن در معرض تحریم های آمریکا، پنج سامانه دفاع هوایی اس چهارصد از روسیه خریداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار