اداره حفاظت محیط زیست اقدام به نصب تابلو‌های هشدار دهنده عبور حیات وحش در مسیر‌های حساس محور ارسنجان - نی ریز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با توجه به رسیدن فصل گرم و خشک و خشکسالی‌های پی در پی اخیر و امکان بالا رفتن تلفات جاده‌ای حیات وحش (گراز و سایر پستانداران و...) در محور‌های حادثه خیز شهرستان ارسنجان، اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اقدام به شناسایی نقاط حساس حیات وحش و نصب تابلو در این نقاط کرده است.

زارع مسئول روابط عمومی ادازه محیط زیست فارس گفت: با همکاری ادارات محیط زیست و راه و شهرسازی این شهرستان، نسبت به نصب تابلو‌های هشدار دهنده عبور حیات وحش در مسیر‌های حساس محور ارسنجان - نی ریز، حد فاصل زیستگاه گوزن زرد به سمت آباده طشک که شامل حاشیه کوه خم و زیستگاه خرس قهوه‌ای و دریاچه طشک می‌شود، کرده است.

وی ادامه داد: در این مسیر، گونه هایی، چون خرس قهوه‌ای و گربه سانانی همچون پلنگ و گربه وحشی و گربه جنگلی و دیگر گوشتخواران بخصوص در شب تردد دارند.

مسئول روابط عمومی ادازه محیط زیست فارس اضافه کرد: نصب این تابلو‌ها به منظور آگاهی بخشی رانندگان و جلوگیری از هر گونه آسیب و گزند به حیات وحش در این محور‌ها است.

روابط عمومی حفاظت محیط زیست از رانندگان درخواست کرد با رعایت سرعت مجاز و احتیاط لازم، حیات وحش منطقه را از گزند و آسیب‌های جاده‌ای حفظ کنند.

انتهای پیام/ن

نصب تابلو‌های هشدار دهنده عبور حیات وحش در محور ارسنجان - نی ریز

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار