مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از وجود ۲۷ نقطه حادثه‌ خیز در استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از وجود ۲۷ نقطه حادثه‌ خیز در استان خبر داد و گفت:۲۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در خراسان جنوبی فعال است.

 

وی افزود:بیش از 10 هزار و 21 کیلومتر راه آسفالته در خراسان جنوبی وجود دارد و درصد کمی از این راه‌ها بزرگراه هستند و تفکیک باند رفت و برگشت انجام نشده است.

 

شهامت از وجود حدود 2 هزار و 405 کیلومتر راه شریانی در استان خبر داد و گفت:این راه‌ها به بنادر، مراکز استان‌ها و یا پایانه‌های مرزی ختم می‌شوند بنابراین در حوزه حمل و نقل کالا بار سنگینی بر روی راه‌های استان است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 4 هزار و 676 دستگاه ناوگان باری در استان وجود دارد،بیان کرد:در حال حاضر 595 دستگاه ناوگان مسافربری نیز در استان فعالیت دارند. 

 

وی از وجود 27 نقطه حادثه خیز در طول راه‌های استان خبر داد و تصریح کرد:49 نقطه دارای تصادف نیز در استان وجود دارد. 

 

شهامت خاطرنشان کرد:در مجموع از این 76 نقطه، تمام نقاط در فاز نخست آشکارسازی شده است و در فاز دوم نیز اسناد مناقصه 12 نقطه تهیه شده که پس از نهایی شدن با کمک اعتبارات ملی و استانی عملیات اجرایی آن پس از مشخص شدن پیمانکار انجام می‌شود. 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد:در کنار نقاط حادثه خیز به دلیل اینکه راه‌های استان مشخصات فنی به نسبت ضعیفی دارند و این متناسب با رشد ترافیک در سالیان اخیر نبوده بنابراین در هر نقطه راه اگر چنانچه اصول رانندگی در آن رعایت نشود می‌تواند یک نقطه پر تصادف باشد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/غ

وجود ۲۷ نقطه حادثه‌ خیز در طول راه های خراسان جنوبی

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار