مؤدیان مالیاتی که شامل اشخاص حقیقی می‌شوند تا ۱۵ مرداد مهلت دارند که اظهارنامه مالیاتی خود را در سایت مورد نظر بارگذاری کنند.

کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در سال‌های قبل، پایان خرداد آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی بود که امسال با توجه به فوت شهید جمهور و شروع ماه محرم، اشخاص حقیقی تا ۱۵ مرداد فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را بارگذاری کنند که این مهلت برای اشخاص حقوقی، شرکت‌ها و صاحبان املاک تا آخر تیر امسال است.

او افزود: بارگذاری اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی شروع شده و خواهشمندیم که آن را برای روز‌های پایانی نگذارند و امسال با توجه به تغییرات، حد نصاب فروش و درآمد حاصل از ارائه خدمات برای مؤدیان مالیاتی از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۱۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. 

کریم دادی بیان کرد: برای پرداخت مالیات قسط‌های بلند مدت تا ۱۵ قسط در ۱۴ ماه در نظر گرفته شده است و افرادی که مؤدی مالیاتی بوده و پیامک مالیات صفر دریافت کردن نیاز به بارگذاری اظهارنامه و مراجعه به سایت ندارند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: سهم درآمد‌های مالیاتی استان از کل کشور ۲۷ صدم درصد است و تا پایان سال ۱۴۰۲ نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای کالا‌های عمومی و عام ۹ درصد بوده که یک درصد آن مالیات سلامت است.

او عنوان کرد: ۴ درصد از آن عوارض برای شهرداری ها، دهیاری‌ها، روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری بر اساس سرانه جمعیتی است که پارسال ۴۴۷ میلیارد تومان برای این چهار گروه واریز شده و در کار‌های عمرانی هزینه شده است که از این رقم ۲۵۲ میلیارد تومان برای شهرداری ها، ۱۳۷ میلیارد تومان برای دهیاری ها، ۱۳ میلیارد تومان برای روستا‌های فاقد دهیاری و ۴۵ میلیارد تومان برای حوزه عشایری واریز شده است که به طور کل سهم شهرداری بیرجند از این مبالغ ۱۱۷ میلیارد تومان بوده است.

کریم دادی تصریح کرد: پرونده مالیاتی برخی از مؤدیان مالیاتی در بخش معادن در استان‌های دیگر و فعالیت شان در استان ما است که پیگیر سهم مالیات استان شدیم و از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۹۴۰ میلیارد تومان از محل فعالیت این معادن و پیمانکاران آنها به استان برگردانیم.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ که برای سال ۱۴۰۱ اظهارنامه با فرم تبصره ماده ۱۰۰گرفتیم، ۵۲ هزار و ۶۳ اظهارنامه مالیاتی و فرم ماده ۱۰۰ از مؤدیان دریافت کردیم که ۴۲ هزار و ۶۰ مورد یعنی ۸۱ درصد مربوط به تبصره بوده که از این تعداد ۲۷ هزار و ۸۳ مورد یعنی ۶۶ درصد مالیاتشان صفر شده است؛ همچنین ۱۰ هزار و سه مورد یعنی ۱۹ درصد اظهارنامه مالیاتی بوده که ۱۳ درصد آنها اظهارنامه مالیاتی شان صفر شده است یعنی به طور کلی اظهارنامه مالیاتی ۶۵ درصد مشاغل در استان صفر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار