افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (نفت شاخص بین المللی) با 31 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد) به 71 دلار و 85 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت در روز گذشته با افزایش 32 سنتی همراه بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 36 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، 67 دلار و 72 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا هم در معاملات روز گذشته 2 درصد افزایش یافته بود.

تحلیلگران پیشتر پیش بینی کرده بودند که در هفته منتهی به 13 ژوئیه، ذخایر نفت خام آمریکا با 3.6 میلیون بشکه کاهش همراه خواهد بود. این در حالی است که مؤسسه نفت آمریکا اواخر روز گذشته اعلام کرد که در این بازه زمانی، ذخایر نفتی آمریکا با بیش از 600 هزار بشکه افزایش همراه بوده است. داده های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در این خصوص قرار است امروز منتشر شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تشدید تنشهای تجاری میان آمریکا و چین هم ممکن است اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرار دهد. در چند ماه گذشته روابط میان آمریکا و چین به دنبال تلاش‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه های وارداتی بر روی کالاهای چینی و مقابله به مثل چین، پرتنش شده است.

بهای طلا هم در پی ایجاد ثبات در بازار دلار پس از اظهارات «جروم پاول»، رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره چشم انداز اقتصادی این کشور، با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1227.16 دلار معامله شد. ارزش دلار آمریکا هم در برابر سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.1 درصد افزایش همراه بود.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز هجدهم ماه ژوئیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار