مقامات آمریکایی و کره شمالی امروز یکشنبه در مرز بین دو کره در خصوص بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی مذاکره می‌کنند.

مذاکره مقامات واشنگتن و پیونگ یانگ برای بازگرداندن بقایای سربازان آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکا و کره شمالی امروز یکشنبه در روستای پانمونجوم واقع در مرز بین دو کره دیدار می کنند تا درباره بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی که طی سال های 1950 تا 1953 در جنگ کره کشته شده اند، مذاکره کنند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از منابع دولتی این کشور اعلام کرد مذاکرات مقامات دو کشور پیش از این قرار بود در روز پنجشنبه برگزار شود ولی  به دلیل عدم آمادگی پیونگ یانگ، این نشست لغو و به روز یکشنبه موکول شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، سه وسیله نقلیه نیروهای آمریکایی با پرچم سازمان ملل، اوایل امروز به سمت منطقه غیرنظامی بین دو کره حرکت کردند. همچنین یک فرمانده سازمان ملل به نمایندگی از آمریکا با یک فرمانده نظامی از کره شمالی مذاکره خواهد کرد.

سخنگوی سفارت آمریکا در سئول تاکنون واکنشی به این دیدار نشان نداده است. همچنین رسانه های کره شمالی هیچ گزارشی در خصوص این نشست منتشر نکرده اند.

بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی جنگ کره، یکی از مفاد توافق سران آمریکا و کره شمالی در نشست سنگاپور بود.

 مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در سفر ماه جاری  [15 تیر] به پیونگ یانگ در راستای ارتقای روابط دو کشور، غیرهسته ای شدن شبه جزیره کره و همچنین بازگردان بقایای اجساد سربازان آمریکایی، با مقامات کره شمالی بحث و تبادل نظر کرد. در حالی که او گفتگوهای دوجانبه در خصوص توقف برنامه های هسته ای را موثر توصیف کرده بود، مقامات پیونگ یانگ ضمن محکوم کردن منش گانگستری آمریکا، اعلام کردند هیئت آمریکایی تصور می کند پیونگ یانگ به خواسته های قلدرمابانه آمریکا تن می دهد.

پیش از این، ارتش آمریکا در کره جنوبی با ارسال 100 تابوت چوبی که پرچم آمریکا روی آن کشیده شده بود به کره شمالی، خواستار بازگرداندن سریع بقایای اجساد سربازان آمریکایی شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی های خود اعلام کرده بود پیونگ یانگ به زودی بقایای اجساد ۲۰۰ سرباز آمریکایی را که در جنگ کره کشته شده‌اند، به واشنگتن تحویل می‌دهد.

جنگ کره در 25 ژوئن سال 1950 میان جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) با پشتیبانی چین و کمک نظامی اتحاد جماهیر شوروی و کره جنوبی با پشتیبانی نیرو‌های سازمان ملل و حمایت آمریکا آغاز شد. این جنگ در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ با پیمان آتش‌بس به حالت ترک مخاصمه به پایان رسید و نتیجه آن جدایی دو کره بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار