طی بازرسی نمایندگان وزارت بهداشت کشور اتریش ،کیفیت پلاسمای تولیدی در زنجان به منظور تهیه داروهای مشتق از این ماده حیاتی تایید و مجوز ارسال آن به اتریش صادر شد.

مجوز ارسال پلاسمای تولیدی در زنجان به اتریش صادر شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سعیدی معاون فنی اداره کل انتقال خون استان زنجان گفت: با حضور نمایندگان وزارت بهداشت کشور اتریش از تمامی بخش های فنی این اداره کل بازرسی انجام گرفت و حتی یک مورد عدم انطباق ثبت نشد.

سعیدی با بیان اینکه در این بازدید تمامی فعالیت ها و فرآیندهای فنی انتقال خون و تولید پلاسما مورد تایید قرار گرفت افزود: این بازرسی ها، برای کسب مجوز ارسال پلاسمای تولیدی به منظور تهیه داروهای مشتق از پلاسما انجام می گیرد و در نهایت داروهای تولید شده نیز به مصرف افراد نیازمند می رسد.

وی گفت: این بازرسی ها موجب می شود که از پلاسمای مردم ایران برای خود آنها داروی مشتق از پلاسما ساخته شود و سیستم و کیفیت خدمات رسانی افزایش یابد.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان زنجان افزود: پلاسما بخشی از خون محسوب می شود که از طریق فرآوری خون های اهدایی به دست می آید و یا مستقیم از اهدا کنندگان با استفاده از فناوری های نوین به روش آفرزیس گرفته می شود.


سعیدی گفت :آفرزیس به معنای دریافت خون و جداسازی پلاک‌های آن و سپس بازگرداندن خون به بدن فرد اهدا کننده می‌باشد که این عمل همچنین اهدای پلاکت نامیده می‌شود.


گفتنی است:پلاسما پس از انجماد به مدت 2 سال قابل نگهداری است و علاوه بر مصارف درمانی، داروهای حیاتی مهمی مانند ایمونوگلوبولین های وریدی، آلبومین و غیره از آن تهیه می شود.

انتهای پیام/ن

 

کسب مجوز ارسال پلاسمای تولیدی زنجان به اتریش

برچسب ها: اورژانس ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.