کارشناسان آتش نشانی انگلیس اعلام کردند به علت هوای گرم و وزش باد، آتش در دشت اطراف منچستر تا هفته‌ها فرو نمی‌نشیند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان آتش نشانی انگلیس می‌گویند به علت هوای گرم و وزش باد، آتش در دشت اطراف منچستر تا هفته‌ها فرو نمی‌نشیند.

منابع خبری از منچستر اعلام کردند: فعلا ساختمان‌ها و جان مردم در اطراف دشت سدلورث (Saddleworth) در حومه شهر منچستر در خطر نیست، اما تغییر جهت وزش باد ممکن است جان مردم را در روز‌های آینده به خطر اندازد.  

گستردگی منطقه آتش گرفته در حال حاضر حدود ۱۸ کیلومتر مربع اعلام شده است، اما بخش فعال آتش، حدود ۴ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد.  

روزنامه گاردین هم در این باره نوشت: از دیروز چهارشنبه یکصد نظامی از منطقه اسکاتلند به محل اعزام شده اند تا به آتش نشانان کمک کنند. از زمان آتش گرفتن دشت سدلورث در روز یکشنبه تاکنون یکصد آتش نشان در شیفت‌های دوازده ساعته به طور مداوم به مهار آتش مشغولند.  

منابع خبری اعلام کردند: یک بالگرد شینوک (Chinook) نیروی هوایی ارتش انگلیس نیز به کمک آتش نشانان شتافته است که می‌تواند هر دقیقه هفت هزار لیتر آب را با شدت فراوان بر روی دشت آتش گرفته بریزد.  

با فرونشاندن آتش در بخش‌هایی از این دشت تاکنون ساکنان ۳۴ منزل مسکونی که به علت در معرض خطر بودن تخلیه شده بودند، اکنون به منازلشان بازگشته اند، اما به ساکنان در اطراف دشت آتش گرفته توصیه شده است پنجره‌ها و در‌ها را باز نگذارند، زیرا دود ناشی از آتش سوزی، سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.  

دود ناشی از این آتش سوزی از کیلومتر‌ها دورتر از محل حادثه قابل مشاهده است و تلاش‌های نیرو‌های آتش نشانی و ارتش برای مهار آتش همچنان ادامه دارد.  

هنوز علت دقیق این آتش سوزی اعلام نشده است، اما برخی اظهارات از آتش گرفتن علف‌های خشک بر اثر شدت گرما و گسترش آن حکایت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار