سناتور ایرلندی اعلام کرد طرح تحریم کالا‌های تولیدی شهرک‌های صهیونیست نشین به زودی در سنای این کشور بررسی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص، فرانسیس بلک، سناتور ایرلندی روز چهارشنبه اعلام کرد طرح مد نظر او برای تحریم کالا‌های تولید شده در شهرک‌های یهودی نشین اسرائیل، روز یازدهم ژوئیه ۲۰۱۸ در پارلمان ایرلند بررسی خواهد شد.

این سناتور ایرلندی همچنین با انتشار پیامی در توئیتر از شهروندان جمهوری ایرلند خواست قانونگذاران را برای حمایت از این طرح، تحت فشار بگذارند.

او در توئیت خود نوشت: «ما به اقدام تاریخی برای عدالت در فلسطین نزدیک شده ایم، اما من به کمک شما نیاز دارم!»

بحث درباره این طرح در مجلس سنای ایرلند که قرار بود ماه ژانویه امسال برگزار شود، به تعویق افتاد؛ در آن زمان، «آلیسون کِلی» سفیر ایرلند در اسرائیل برای گفتگو به سفارت خارجه اسرائیل احضار شد تا بنا به درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در خصوص این طرح شفاف سازی کند. کِلی در آن زمان خاطرنشان کرد که نمایندگان مستقل در سنای ایرلند در تدوین طرح نقش دارند و دولت ایرلند با آن مخالف است.

سفیر ایرلند همچنین در گفتگو با «رودیکا رادیان گوردون» جانشین مدیر کل امور غرب اروپا در وزارت خارجه اسرائیل گفت: این طرح به جنبش «بایکوت، تحریم و کاهش سرمایه گذاری» در اسرائیل مرتبط نیست.

نتانیاهو در آن زمان این طرح را محکوم و اعلام کرد تنها هدف آن، حمایت از جنبش بایکوت و آسیب زدن به دولت اسرائیل است. دفتر نخست وزیر اسرائیل نیز اعلام کرد لایحه پیشنهادی در سنای ایرلند، «حامی کسانی است که می‌خواهند اسرائیل را تحریم کنند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار