نماینده آمریکا در سازمان ملل که به هند سفر کرده است، در نشستی بار دیگر اتهامات بی‌اساسی را علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشستی به میزبانی بنیاد تحقیقاتی آبزرور در هند با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم مدعی شد که ایران عامل درگیری‌ و تنش در غرب آسیاست و برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی برای جهان توصیف کرد.

هیلی با تهدید خواندن ایران گفت: معتقدیم که نمی‌توانیم از ایران چشم برداریم. وی افزود آمریکا به تحت فشار قرار دادن ایران ادامه خواهد داد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین مدعی شد ایران قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده است. 

او در بخش دیگری از سخنانش به چین نیز تاخت و گفت: پکن برخلاف هند از ارزش‌های مورد حمایت آمریکا پیروی نمی‌کند. 

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین اعلام کرد کشورش قاطعانه‌تر از پاکستان می‌خواهد پناهگاه‌های امن در اختیار تروریست‌ها قرار ندهد. پاکستان با آمریکا همکاری می‌کند، ولی واشنگتن نمی‌تواند بپذیرد هیچ دولتی از تروریست‌ها حفاظت کند!

اسلام آباد تحت فشار واشنگتن و کابل است تا از پناه دادن به شورشیانی که عامل حملات افغانستان قلمداد می‌شوند، دست بردارد. پاکستان در عین حال با رد این اتهام، تاکید دارد در نفوذ این کشور بر طالبان اغراق شده است.

هیلی سرگرم نخستین سفرش به هند از زمان انتخاب به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ است. او روز چهارشنبه با نارندرا مودی، نخست وزیر هند و سوشما سواراج، وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۷
مرگ مرگ مرگ مرگ برهیلی ودار ودسته ی منافقش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۷
مرگ مرگ مرگ مرگ برهیلی ودار ودسته ی منافقش
آخرین اخبار