سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: فعالیت کارگاه‌های تولیدی محصولات سنتی پایش و کنترل می‌شود.

فعالیت کارگاه‌های تولیدی محصولات سنتی کنترل می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن فخرایی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از فعالیت کارگاه‌های سنتی در بوشهر اظهار داشت: لبنیات مهم‌ترین منبع تأمین پروتئین حیوانی محسوب می‌شود و سلامت این مواد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی یکی از محور‌های توسعه‌یافتگی را دسترسی آحاد جامعه به غذای کافی و مطلوب و نیز سلامت تغذیه‌ای دانست و اضافه کرد: شیر و فرآورده‌های آن، مواد غذایی بسیار مهم و باارزشی‌اند و دارای عناصر کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از نحوه فعالیت کارگاه‌های تولید لبنیات سنتی در بوشهر خاطرنشان کرد: کنترل و پایش فعالیت کارگاه‌های تولیدی محصولات سنتی با توجه به فصل گرما اجرا شد.

وی ادامه داد: ارزیابی و کنترل همه کارگاه‌های تولید لبنیات سنتی بوشهر با حضور مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی، سرپرست، معاون فنی و کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر انجام شد.

فخرایی با اشاره به کنترل آیتم‌های بهداشتی از جمله درجه حرارت، پی‌اچ، گرم‌خانه، زمان، انبار نگهداری، دستگاه‌ها و ظروف عرضه، افزود: از همه محصولات تولیدی نمونه‌برداری انجام و به‌صورت ماهیانه آزمایش کیفی به عمل می‌آید.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خواستار ارتباط مردم با شماره تلفن ۱۹۰ شد و گفت: شهروندان گرامی در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، از طریق سامانه رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/م

پایش فعالیت کارگاه‌های تولیدی محصولات سنتی در بوشهر

 
برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.