معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: خدمات نوین سلامت برای تمام رده‌های سنی تعریف شده و افراد می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت از این خدمات به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

خدمات نوین سلامت در شهرستان دیر ارائه می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   حسین ناظمیان پور روز پنجشنبه در نشست با اعضای کمیته طرح تحول سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به گروه‌های مختلف سنی از هدف‌های برنامه‌های نوین و طرح تحول نظام سلامت است.

وی تصریح کرد: در این راستا سال گذشته ۴۷۰ هزار خدمت بهداشتی درمانی به شهروندان دیری ارایه شده است.

ناظمیان پور گفت: مراقبین سلامت، ماما، بهورزان و پزشکان نقش موثری در ارایه خدمات سلامت به گروه‌های هدف دارند که نتیجه فعالیت آن‌ها ارتقا سطح سلامت جامعه است.

وی افزود: ارزیابی‌های مختلفی شامل تن سنجی، آی کیو، بینایی سنجی، تغذیه، بیماری فنیل کتونوری، غربالگری هیپو تیروئید، مکمل‌های دارویی، کم‌خونی و واکسیناسیون در هر مرحله از مراجعه شهروندان به مراکز خدمات جامع سلامت و واحد‌های بهداشتی زیر پوشش ارئه می‌شود.

ناظمیان‌پور با اشاره به جمعیت سالمند شهرستان دیر گفت: در زمان حاضر ۶.۸ درصد از جمعیت ۶۰ هزار نفری این شهرستان سالمند هستند و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، مراقبت‌های ادغام یافته دوره سالمندی را دریافت می‌کنند.

ناظمیان پور گفت: اندازه‌گیری وزن، قد و فشار خون، بررسی وضعیت تعادل و پیشگیری از خطر احتمالی سقوط در آن‌ها، افسردگی و مشکلات روانی از جمله خدمات ارائه شده به سالمندان در پایگاه‌های سلامت است.

وی تصریح کرد: رژیم غذایی سالم و سرشار از انواع میوه‌ها، سبزی‌ها، لبنیات کم چرب در کنار ورزش کردن به عنوان نسخه سلامت برای سالمندان معرفی می‌شود که نقش موثری در کاهش بیماری‌ها دارد.

وی یادآورشد: پنج مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۰ خانه بهداشت روستایی و شش پایگاه سلامت شهری در شهرستان دیر خدمات بهداشتی درمانی به ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/م

ارائه خدمات نوین سلامت در شهرستان دیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.