عضو شورای شهر تهران گفت: ما شاهد مازاد عملکرد ۶۹۱ میلیارد ریالی شهرداری در تأمین منابع ناشی از استقراض مبتنی بر وام هستیم.

شهرداری در سال ۹۷ با چالش مالی مواجه می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه شهرداری تهران در سال 97 با مشکلات شدید مالی مواجه خواهد بود، گفت: تحقق 50 درصد از درآمدهای شهرداری تهران در فروردین‌ امسال نشان می‌دهد که شهرداری در سال 97 با چالش‌های مالی مواجه خواهد شد و بار این چالش‌ها، توسعه و عمران تهران را با اثرات نامطلوب روبرو خواهد کرد.

وی ضمن ارائه اولین گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران و ارزیابی میزان انطباق‌ آن با بودجه سال 97 در فروردین ماه اظهار کرد: شهرداری بر اساس بودجه مصوب شورا وظیفه دارد در برش عملکردی ماهانه خود نسبت به تأمین منابع در سقف 14 میلیارد ریال اقدام و به همین اندازه مصارف خود را تنظیم و میان منابع و مصارف تعادل ایجاد کند.

رسولی با بیان اینکه در ماه نخست امسال شهرداری توانست با تحقق 50 درصد منابع، 7 هزار و 251 میلیارد ریال را به دست آورد و هزینه کند اظهار کرد: تحقق 50 درصد منابع نشان می‌دهد که شهرداری در سال 97 با چالش مالی مواجه خواهد شد.

رسولی خاطرنشان کرد: شهرداری مکلف به تأمین 47 درصد از منابع از این محل بوده اما ما شاهد عملکرد 3 هزار و 619 میلیارد ریالی هستیم.

وی افزود: در این بخش نسبت به مصوبه شورا با مازاد عملکرد 16 درصدی روبرو هستیم و در حقیقت شهرداری تلاش کرده تا بخشی از کسری عملکرد خود در بخش درآمدها‌ را تا حدی که تقاضا و مراجعه برای تأمین منابع از محل درآمدهای ناپایدار ناشی از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای بوده از این محل تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: ما شاهد مازاد عملکرد 691 میلیارد ریالی شهرداری در تأمین منابع ناشی از استقراض‌ مبتنی بر وام و سایر شیوه‌های تأمین مالی هستیم.

وی افزود: عملکرد 19 درصدی نسبت به مصوبه، سهمی نزدیک به 30 درصد از منابع فروردین ماه را به خود اختصاص داده است و این هشداری است برای آغاز چرخه ایجاد بدهی برای اداره شهر که باید با تدابیر ویژه از سوی شهردار تهران حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار