مواد غذايي مصري مخلوطي از ھمه تمدنھاي مختلف است که در تاريخ اين سرزمین به مصر آمده اند. در ھیچ کجاي دنیا به غیر از مصر شما قادر به چشیدن طعم تعداد زيادي فرھنگ در يک بشقاب نخواھید بود.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛غذاھای مصری شامل مقادیر زیای حبوبات، سبزیجات و میوه ھا ھستند، چون این مواد اولیه به مقدار زیاد و با کیفیت عالی در دره غنی نیل تولید میشوند. اساس این غذاھا بر پایه حبوباتی مانند لوبیا و عدس و ھمچنین سبزیجات و پیاز استوار است به طوریکه ھمیشه در بیشتر غذاھای مصری حبوبات و پیاز وجود دارند.

شاورمای مصری را تجربه کنید

گیاھخواران معمولا ھیچ مشکلی در مصر نخواھند داشت زیرا گوشت به طور سنتی در مصر گران بوده و در نتیجه مصرف آن کمتر رایج است. و، اما طرز تهیه شاورما:

آماده سازی: ۱ ساعت

مدت انتظار: ۱ ساعت

مواد اولیه:

نمک ۱ قاشق غذاخوری

آب ۲/۱ لیوان

سیر ۵ حبه

ماست ۱ لیوان

آرد سفید ۴ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی ۱ عدد

خیار شوربه مقدار کافی

سیب زمینی ۲ عدد - سرخ شده

پیاز ۲ عدد - قرمز

مرغپخته شده و خرد شده

سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری

نان ساندویچ به مقدار لازم

مواد لازم اصلی:

مرغ پخته شده خرد شده
پیاز قرمز
سیب زمینی سرخ شده
خیار شور
گوجه فرنگی
نان ساندویچی

مواد لازم برای سس ساندویچ:

آرد سفید
ماست
آب
سیر
نمک
سس مایونز

طرز تهیه:

ابتدا مرغ را با دو لیوان آب و یک حبه سیر و یک عدد پیاز در قابلمه روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا به مدت یک ساعت بپزد.
پیاز‌ها را به صورت خلال ریز می‌کنیم و با کمی روغن در ماهیتابه سرخ می‌کنیم تا رنگ آن طلایی شود. مرغ پخته شده را خلال می‌کنیم و با پیاز در ماهیتابه کمی تفت می‌دهیم تا کمی طلایی شود. مخلوط را در ظرف دیگری می‌ریزیم و سس را روی آن می‌ریزیم و خوب با هم مخلوط می‌کنیم. اضافه‌های نان ساندویچی را دور می‌ریزیم و داخل آن را با مخلوط پر می‌کنیم و خیار شور با گوجه‌فرنگی خلال شده و سیب زمینی سرخ شده را روی مرغ می‌گذاریم.

طرز تهیه سس:

تمام مواد لازم برای سس را با هم در مخلوط‌کن با هم مخلوط می‌کنیم به‌طوری که سس صاف و یکدستی به‌دست بیاید سپس سس مایونز را در آخر به آن اضافه می‌کنیم و خوب بهم می‌زنیم.

منبع:الکوثر

انتهای پیام/

برچسب ها: آشپزی ، دانستنی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.