فرمانده انتظامی مازندران گفت: لازمه تحقق امنیت پایدار، مشارکت هوشمندانه مردم با پلیس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در نشست تخصصی قرارگاه امام علی (ع) استان، گفت: لازمه تحقق امنیت پایدار، مشارکت هوشمندانه مردم با پلیس است.

وی با اشاره به اینکه سرقت از جمله جرایمی است که باعث برهم خوردن نظم و آرامش جامعه می‌شود، افزود: پرداختن به علل و عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پدیده سرقت در کنار عوامل اقتصادی - فرهنگی اثرگذار، برای شناخت عمیق‌تر این پدیده اهمیت زیادی دارد.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: با تقویت قرارگاه مبارزه با سرقت در استان و انجام اقدامات زیربنایی از قبیل: نصب دوربین در مناطق شهری و روستایی، مشارکت‌های مردمی و نگهبانان محله و تقویت گشت‌های انتظامی، می‌توان گام‌های موثری را برای مقابله با سرقت برداشت.

سردار میرفیضی با تاکید بر مسئول سازی دستگاه‌ها و اقدمات امنیتی برای پیشگیری از سرقت و به حداقل رساندن زمان وقوع جرم در مراکز تجاری و اقتصادی از جمله بانک ها، افزود: باید با انجام بازدید‌های دوره‌ای از این اماکن ضمن رفع نواقص موجود بر تقویت اقدامات زیربنایی تاکید شود.

وی با بیان اینکه امنیت اجتماعی و تحقق امنیت پایدار با مشارکت هوشمندانه و حداکثری مردم با پلیس محقق می‌شود، گفت: در این فرایند رسانه ها، اصحاب قلم و جراید نقش بی بدیلی را برعهده دارند و می‌توانند به ارتقاء امنیت اجتماعی کمک کنند.

وی مطالبه گری از نهاد‌های مسئول و دستگاه‌های اجرایی با اجرای طرح‌های هدفمند را از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت عنوان کرد و افزود: تعیین راهکار‌های پیشگیری از جرم، تجزیه و تحلیل و ارزشیابی اقدامات انجام شده از مهمترین فعالیت‌ها در کاهش نرخ جرم است.
انتهای پیام/آ

لازمه تحقق امنیت پایدار مشارکت هوشمندانه مردم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.