مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مواد پلاستیکی محیط زیست را تهدید می‌کند و بازیافت این مواد در اولویت امسال محیط زیست قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در نشست خبری افزود: پاک سازی و ایجاد بستر‌هایی برای بازیافت پلاستیک می‌تواند باعث ایجاد اشتغال شود و ازمرگ برخی از گونه‌های جانوری جلوگیری کند.

بگفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در کشور سالانه سی میلیون تن پسماند صنعتی، هشت میلیون تن پسماند ویژه (بیمارستانی و شیمیایی) و در استان روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

پسندیده از نبود سیستم استاندارد فاضلاب صنعتی در نوزده شهرک و ناحیه صنعتی استان هم خبر داد و گفت: فقط چهار شهرک صنعتی دارای تصفیه خانه فاضلاب است که آن‌ها هم کامل نیستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین به آب گیری تالاب الله آباد در سال جاری هم اشاره کرد وافزود: کار‌های مطالعاتی برای آبگیری تالاب الله آباد در حال انجام است؛ و با تامین نیاز آبی، شاهد جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر در این تالاب خواهیم بود.

پسندیده از کارخانه الکل سازی بیدستان بدلیل آلوده کردن هوا انتقاد کرد و گفت: با واحد‌های صنعتی که به هرعنوانی باعث آلودگی محیط زیست شوند برخورد می‌شود و برخورد با این واحد تولیدی هم در دستور کار محیط زیست استان است.

انتهای پیام/

نشست خبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.