کارشناس مسئول آفات عمومی و همگانی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بیش از ۳ هزار قوطی خالی سم از پهنه‌های کشاورزی استان جمع آوری و به سایت محمدآباد تحویل داده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛کریمی کارشناس مسئول آفات عمومی و همگانی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی، هدف از اجرای این طرح را؛ همکاری و پیگیری داوطلبانه کارکنان جهاد کشاورزی استان و زیر مجموعه و فرهنگ سازی برای گردوآوری قوطی‌های خالی سم و پسماند‌های ویژه و خطرناک و رها نکردن آن در زیست بوم از سوی کشاورزان بیان کرد.

به گفته کریمی، این طرح تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود:بیش از ۱۲ هزار قوطی سهم از پهنه‌های کشاورزی جمع آوری شود.

وی گفت: اگرچه قانون پسماند‌ها سالهاست تصویب و روند اجرایی کار مشخص شده، اما اجرایی شدن آن از سوی دستگاه‌های مسئول ازجمله؛ استانداری، محیط زیست، سازمان جهادکشاورزی، صداو سیما و آموزش و پرورش نیازمند هماهنگی بین دستگاهی درسطوح کشوری و استانی و همچنین تامین بودجه می‌است.

کریمی؛ در نظرگرفتن مکانی برای گردوآوری موقت قوطی خالی سم دور از ساختمان‌های اداری و مسکونی و همچنین خودرو مناسب برای جابجایی این قوطی‌ها از مزارع کشاورزی به جایگاه‌های معدوم سازی را از مهمترین نیازمندی‌ها برای اجرای این طرح ارزشمند دانست.

انتهای پیام/

اجرای طرح جمع آوری قوطی های خالی سم در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.