معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۵ واحد مرغ تخمگذار در استان که درگیر آنفلوانزای مرغی بودند به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ علی شاپورزاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: سال گذشته ۲۷ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۵ میلیون و ۸۷۵ هزار قطعه درگیر بیماری آنفلوانزای شدند.

شاپورزاده اضافه کرد: بروز بیماری آنفلوآنزا در این واحد‌های تولیدی باعث خسارات فراوان اقتصادی به واحد‌های درگیر، کاهش تولید و همچنین مشکلاتی در تامین تخم مرغ در استان و کشور شد.

وی گفت: برای جلوگیری از درگیری واحد‌های تولیدی استان تیم ممیزی از واحد‌های مرغ تخمگذار تشکیل شد و در همین زمینه تمام واحد‌های متقاضی جوجه ریزی ملزم به رعایت بهسازی تاسیسات، ایجاد قرنطینه‌های لازم، سیستم ضد عفونی ورودی و اتاق گاز هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در حال حاضر ۱۵ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه تعهدات خود را انجام دادند و با پولت ریزی وارد چرخه تولید شدند.

به گفته‌ی وی؛ ۸ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۷۷۳ هزار قطعه در حال دریافت مجوز‌های لازم هستند.

شاپورزاده خاطر نشان کرد: همچنین ۶ واحد تولیدی نیز با ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در حال اجرای عملیات بهسازی است که پس از اتمام به چرخه تولید باز خواهند گشت.

استان قزوین با دارا بودن ۷۰ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۸ میلیون و ۸۲۶ هزار قطعه از قطب‌های مهم تولید تخم مرغ در کشور است و مقام هفتم کشور را دارد.

انتهای پیام/

سال گذشته ۲۷ واحد مرغ تخمگذار درگیر آنفلوانزای مرغی  شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.