جشنواره ملی هنر‌های نمایشی «آیات» شهریورماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی احمدی مدیر قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه این نخستین جشنواره هنر‌های نمایشی آیات در سطح ملی است، گفت: بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و بازخوانی متون نمایشی در حال انجام است که پس از این امر متون مورد تائید به صاحبان نمایش اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از این صاحبان آثار که متون آن‌ها تائید شده باید فیلم اثر خود را به دبیرخانه برای داوری بفرستند، افزود: هفته نخست شهریورماه بناست که جشنواره برگزار شود و ۲۰ گروه منتخب به اجرای نمایش و رقابت می‌پردازند.

احمدی با بیان اینکه این جشنواره در سه سطح نمایش خیابانی، عروسکی و صحنه‌ای برگزار می‌شود، ادامه داد: داوران مشخص شدند و آثار در ۲ سطح متن و فیلم اجرا مورد داوری قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: داستان‌های قرآنی و عترت، اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام و دیگر موضوعات مرتبط با دین از جمله موضوعات شرکت در این جشنواره بوده است.

احمدی با بیان اینکه بخش ویژه این جشنواره سوره مبارکه واقعه است، بیان کرد: ترویج و گسترش قرآن و عترت در حوزه هنر‌های نمایشی و شناسایی ظرفیت‌های نمایشی در حوزه قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس http://www.ayaatefars.com مراجعه کنند.
انتهای پیام/ر

نخستین جشنواره هنر‌های نمایشی آیات

برچسب ها: اداره ارشاد ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.